Vill ha tips på fiske i Rostå omr.

Jag tänkte åka och fiska i området Treriksöset - Rostå- Rovvejaur i aug. är det någon som har ett tips på några sjöar man inte får missa?

Tack på förhand Rudolf

Harrvatten!

Gillar du att fiska harr så är du på rätt ställe! Undertecknad var i det aktuella området och fiskade sommaren 2002. Rent allmänt kan jag säga att det finns många mycket fina harrvatten där men att det är svårt att utse något speciellt ställe som bättre än något annat.

Mvh Lars

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Röding sjöar?

Harr och öring hör väl till bas sortimentet i mitt fiske, med det jag skulle vilja ha tipps på är rödingsjöar!

MVH/RUDOLF

Okej då!

Okej då! Jag får väl lov att ge ett litet mer exakt tips på rödingställe då! Det var nämligen så att den 5 augusti 2002 var jag vid en sjö som heter Golggutjavri och fiskade. Som jag skrev tidigare så fick jag väldigt mycket fin harr, men också en i mitt tycke en väldigt fin röding på hela 1140g, 44cm! Detta blev då nytt personbästa för mig!
Jag var och fiskade i många andra sjöar, tjärnar och jokkar, men fick "bara" harr överallt annars!
Bör väl nämna att det finns oändligt mycket vatten att utforska däruppe!
jag tillönskar dig ett riktigt "skitfiske"!

Mvh Lars

Glömde!

Jag glömde säga att efter snabb mätning och fotografering av rödingen så åter-utsattes den till sitt rätta element igen!

Mvh Lars

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips