Vill du ha ett tips var du skall vandra i sommar?

Sådärja, alla toppar 1-103 inlagda i Google Maps, plus att området Kebnekaise är klart. Alltför att det ska gå att surfa via karta sen, det vill säga att det kommer finnas länkar på varje platsmarkör där man kommer till en sida med en ny karta.

T ex kan man gå in på topplistans-karta, leta upp Kebnekaise-fjället och komma till en sida för Kebnekaise-fjället, och där ska sen alla toppar i Kebnekaise-fjället finnas både som lista och karta, och sen lite mer innehåll som bilder.

Men nog om det; ta en titt på kartan

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Eller fast jag drar tillbaka mitt påstående att spire measure skulle vara dåligt. Det är i alla avseenden bättre än primärfaktor om man ska bedöma hur mycket ett berg reser sig över sin omgivning. Det förvånar mig faktiskt att pf också kallas prominens, då begreppet inte har med bergets reslighet att göra (bara höjden över närmsta sadelpunkt till en högre topp).

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips