Vilket sällskap har ni?

Visst, det kanske på sin plats att förklara frågan.
Jag är i den situationen att jag har familj med småbarn. Resten av familjen är inte särkilt intresserad av att vara ute annat än kortare dagsturer. Jag känner att jag idag inte vill vara borta för länge från familjen om syftet bara är att ha det skönt för mig själv. Så jag får vänta tills barnen har blivit lite äldre innan jag tar dessa turer igen.
I dessa funderingar blev jag nyfiken på hur andra gör. Tar andra oftast med sina barn, eller väljer de att lämna dom därhemma? Därför skrev jag frågan här, och jag tycker att det har varit intressanta svar som kommit. Tack för det!

Ta med barnen när de är tillräckligt stora för att vandra, men inte tillräckligt stora för att protestera. ;) Jag var i samma situation som du för några år sedan, men nu planerar jag att vandra varje år i åtminstone 6 år till, då yngsta sonen är 12 och förhoppningsvis hänger på utan att ifrågasätta. Sen får jag väl övertala syrran eller någon annan, eller om ingen vill hänga på så får jag väl lov att gå själv.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
aliquerer Hamburgare till större sällskap: Muurikka? Annat? Allmänt om friluftsliv 17
Pirak Sällskap? Allmänt om friluftsliv 1
krokben Söker sällskap! Allmänt om friluftsliv 2
Timothyy För alla jaktintresserade - Jag har startat en hemsida Allmänt om friluftsliv 0
GustavOh Vem har rätt till fjällen? Allmänt om friluftsliv 39
Skogsstjärnan Naturupplevelsen har blivit en inkomstfråga Allmänt om friluftsliv 316
TheGee Caravan backpacking sport sovsäck, kanske du har mer information om säcken. Allmänt om friluftsliv 16
ojm Vad har jag hittat? Allmänt om friluftsliv 0
Sverker G Vad har ni på er i sovsäcken? Allmänt om friluftsliv 20
Lea262 Finns det någon som har lust ... Allmänt om friluftsliv 1
Gamling Hm, är jag gnällig eller har folk blivit lata? Allmänt om friluftsliv 41
greenfish Gratis kartor som har meridaner!? Allmänt om friluftsliv 2
seww Var har DU varit på tur idag? Allmänt om friluftsliv 52
lost_in_time VARNING, åka till Ryssland om du har utländsk namn/utseende innebär problem! Allmänt om friluftsliv 23
apfaktor Har vi ett tråkigt liv...rent allmänt? Allmänt om friluftsliv 3
silenhag Vad har du hittat? Allmänt om friluftsliv 33
sasq Sajt som visar var det HAR regnat? Allmänt om friluftsliv 6
Teknikern Vad har ni fått för puckade frågor-kommentarer av omgivningen? Allmänt om friluftsliv 240
Fraktal Tappat bl.a ett Nallo, vad har du blivit av med? Allmänt om friluftsliv 34
NattaZatta Tips när man har med hunden på färd Allmänt om friluftsliv 7
bäfver Har ni sett den här? Allmänt om friluftsliv 14

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.