Vilket sällskap har ni?

Vilket sällskap brukar du vara ute med när du är ute på tur? Är det familjen, med eller kompisar eller är du ute ensam?
 
Hej,
För det mesta vandra jag ensam. Men jag har också gjort några turer med min man och andra i familjen. Kortare turer i Göteborgsområdet har jag oftast gjort med kompisar. Problemet är att de flesta vill inte avsätta mer tid än max en vecka i fjällen. Därför har jag börjat att vandra alltmer ensam. Jag själv fungera inte i en större grupp, är för mycket individualist. Det bästa är att vandra med en person som har någorlunda samma tempo och kanske inte pratar för mycket. Man ska vara lite samspelt helt enkelt.
Mvh. Veni
 
hej!
jag går oftast själv, tycker det är skönt att bara ta det som de kommer och inte stressa på någon eller vänta att den medföljande ska bli klar o.s.v..
bästa med att gå själv är att bara vandra efter sitt hjärtrytm och inte efter klockan.
ta rast när man vill, sova när man vill. gå upp när man vill.
 
med familj; antingen alla tre eller med dottern i ryggsäck! Ibland även med hund... och bruschor.
 
Jag trivs bäst ensam för då kan jag bestämma själv och njuta i tystnad men mina föräldrar är lite oroliga när jag är borta flera dagar så ibland åker jag iväg med brorsan eller pappa.
 
Alla tänkbara konstellationer

Hund, och eller hustru, hela familjen, andra släktingar, kamrater, klubbkamrater bekantas bekanta etc. Sällan helt ensam förutom någon gång i kajak eller med inlines.

Thure
 
Någon kombination av hund, hustru, vuxna barn eller kompis.
Enda ständiga följeslagaren är hunden eller hundarna beroende på antalet i hushållet vid tllfället.
 
Har med mig en hårboll, ibland.

Jag går oftast ensam men ibland på dagsturer är det inte ovanligt att katten får hänga på. Det är väldigt annorlunda att gå med katt i koppel jämfört med hund. Det blir oftast katten som får välja väg och då blir det till att krypa i buskar och genom snårig sly.
 

Bilagor

  • IMG_0486.jpg
    IMG_0486.jpg
    157 KB · Visningar: 695
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
aliquerer Hamburgare till större sällskap: Muurikka? Annat? Allmänt om friluftsliv 17
Pirak Sällskap? Allmänt om friluftsliv 1
krokben Söker sällskap! Allmänt om friluftsliv 2
GustavOh Vem har rätt till fjällen? Allmänt om friluftsliv 39
Skogsstjärnan Naturupplevelsen har blivit en inkomstfråga Allmänt om friluftsliv 316
TheGee Caravan backpacking sport sovsäck, kanske du har mer information om säcken. Allmänt om friluftsliv 15
ojm Vad har jag hittat? Allmänt om friluftsliv 0
Sverker G Vad har ni på er i sovsäcken? Allmänt om friluftsliv 20
Lea262 Finns det någon som har lust ... Allmänt om friluftsliv 1
Gamling Hm, är jag gnällig eller har folk blivit lata? Allmänt om friluftsliv 41
greenfish Gratis kartor som har meridaner!? Allmänt om friluftsliv 2
seww Var har DU varit på tur idag? Allmänt om friluftsliv 52
lost_in_time VARNING, åka till Ryssland om du har utländsk namn/utseende innebär problem! Allmänt om friluftsliv 23
apfaktor Har vi ett tråkigt liv...rent allmänt? Allmänt om friluftsliv 3
silenhag Vad har du hittat? Allmänt om friluftsliv 33
sasq Sajt som visar var det HAR regnat? Allmänt om friluftsliv 6
Teknikern Vad har ni fått för puckade frågor-kommentarer av omgivningen? Allmänt om friluftsliv 240
Fraktal Tappat bl.a ett Nallo, vad har du blivit av med? Allmänt om friluftsliv 34
NattaZatta Tips när man har med hunden på färd Allmänt om friluftsliv 7
bäfver Har ni sett den här? Allmänt om friluftsliv 14

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.