Vilken underquilt?

Jag ska köpa mig en underquilt, men kan inte bestämma mig för vilken. Några kriterier är fastställda:

1. Den ska vara i dun
2. Den ska vara i fullängd.
3. Den ska klara minst -15

Jag har haft en Snugpak underblanket som var helt otroligt varm och skön, men väldigt bulkig och tung.

Jag har tittat på följande:

The incubator

UKhammocks full length winter UQ

Fler förslag på underquiltar någon? Erfarenheter? För och respektive UQ?

Du har inte funderat på att ta kontakt med roberts.pl och fråga vad han ska ha för att sy upp något? De verkar ju vara rätt poppis runt om här på utsidan...

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Hej,

Jag har två, båda från UKhammocks

- en 2/3 UQ Summer fill och

-en full längd med 400g fill, Length-1.90m, Width 1.20m Temp Rating -5c

Mycket nöjd till båda två, köpte den 2/3 för fullängd är för mycket på sommaren.

Mvh Simo

Tar med den nästa gång! Får den förmodligen i början på nästa vecka. Ska försöka posta lite bilder också. Den är överfylld 100 gram dessutom.

Men den ser ut så här:

Bilagor

• UK-quilt.jpg
    UK-quilt.jpg
    66.7 KB · Visningar: 2,223

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips