Vilken sovsäck har jag fyndat på loppis ?

Ingen modell jag känner igen vare sig från Ajungilak eller Caravan. Just designen med mittplacerad kort dragkedja har jag inte sett hos någon av dessa tillverkare?
Ajungilak brukar alltid ha gula packpåsar till sina säckar.

Jag har haft en Schweizisk säck som såg liknande ut. Fick den på 70-talet. Var varm och godkänd att sova i. Vi sprättade ut etiketter på löpande band samt fyllde i brukarrapporter år FOA o Materieelverket mest hela tiden. Men jag har ett synminne av etiketterna om än vagt.
1/3 blixtlås tyder på tidig och det är inte bäst. Om ägaren har hittat tillverkaren vore det trevligt att höra.

go tur

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips