Vilken säck?

Re: Marmot/Dana Design

bredberg; sa:
Tveka inte att släpa med dig den utrustning du ska bära med dig i säcken till butiken (om du kan) så kommer du tydligare att märka skillnader mellan olika säckar och börja bilda dig en klarare uppfattning om utformningar och features du faktiskt uppskattar och vilka du gärna slipper. Så gör jag. Och de flesta av butikspersonalen är bara glada och hjälpsamma.
:)
Lycka till!
Patrik

Jag har vart på Naturkompaniet här i Gbg och dom har en månads öppet köp så dom sa till mig att ta hem och prova säcken med packning.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Ja så sant men det verkar som det är 2 säckar som jag är intresserad av så jag kanske tar med bägge.
Men visst annars så är det väl idé att ta med grejerna till butiken, men dom i affären tyckte att jag skulle gå några km med säcken.

Ja, har man kommit så långt att man bestämt sig för en av två säckar, då är det nog bra. Men det låter nästan förvånansvärt generöst att de uppmuntrar till att gå några km och ändå kunna lämna tllbaka den. De är ju av naturliga skäl jäkligt måna om att grejerna man lämnar tillbaka uppfattas som helt oanvända.
/P

Ja man får väl fråga en extra gång då det är dags.
Men Naturkompaniet kanske har denna goda service?
Väldigt vänliga och kunniga är dom iallafall.
Dom är nog inte billigast men tar igen det av servicenivån.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips