Vilken Patagonia?

Hej, jag är patagonia-junkie och nu när min fantastiska vindjacka börjar ramla ihop helt och hållet är det dags för ny. Denna gång är jag lite inne på att ha lite vattentätt också.

Jag tänker använda jackan till:
• långfärdsskridsko (ganska hög hastighet)
• turskidor
• fjällvandring
osv

Därför undrar jag, hur stor skillnad det är mellan Jetstream och Spraymaster. Det känns som om båda är ganska lika, bortsett från priset (2300kr - 2800kr)?

Är det någon som har erfarenhet någon eller båda jackorna?

Är de kanske dåliga deals? Finns det andra märken som är bättre?

Det jag gillar med patagonia är att dom är så himla cleana i designen.

johankse; sa:
Vad med att att basera ditt val på erfarenhet och genomsläpplighet, en vindskjorta för torrvädret och en laminatjacka för blötvädret?

well, viktigaste för mig att ha EN jacka och så fyller jag på med annat under. Jag har bra underställ och duntröjor osv. Det är skalet som är huvudsaken nu. Iomed att jag ibland kommer köra hårt skridskor ibland och sen kasnke lite turskidor osv så måste den klara allt!

Så talar du och det säger mig mycket....För din önskade tulipaneros finns bara i reklamens förljugna värld.
[Ändrat av johankse 2007-03-03 kl 00:32]

Aktuellt

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.
en væn sa en gång om patagonia" i usa kallas det før patagucci" pga priserna. nu har hun softshellbyxa från patagonia och det ær god kvalitet. faktiskt så god kvalitet att jag funderar på att inførskaffa meg ett par.

robert
som annars har en del"armaniarcteryx"

gmg; sa:
en væn sa en gång om patagonia" i usa kallas det før patagucci" pga priserna. nu har hun softshellbyxa från patagonia och det ær god kvalitet. faktiskt så god kvalitet att jag funderar på att inførskaffa meg ett par.

robert
som annars har en del"armaniarcteryx"

Jag kan hålla med att det är lite (mycket!) dyrt för pengarna, men, om man inte vill ha hundra fickor och snören osv så är patagonia ett grymt alternativ. minimalism bland allt jävla kaos

johankse; sa:
Men fortframt är Mextex för tätt för cykling, skidåkning och bärning uppför. Vindtätt är mera gångbart!

Jo, jag är lite rädd för det. Den vindjackan jag har (varför finns den inte kvar på marknaden???) har varit helt fantastisk. Så sjukt tråkigt att den faller sönder. Den får plats knöglad i handen och väger 0 och tar all vind! Kan åka skridsko/skidor med bara den och ett underställ under. Helt sagolik. Tight och bra passform också. En ficka. Ahhhh!!! Det är ju den jag vill ha. Men jag tänkte att man kanske skulle skaffa en som är vattentät så man slapp ha med sig två jackor på fjällvandringen m.m.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips