Vilken packpåse?

Skriv nåt om packpåsar! Vilken är bra? Vilken ska man inte köpa? Hur stor behöver den vara för att rymma ett ombyte? Flera små eller en större? Ortlieb, Packline, Vaude, Everest, Lundhags?

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Tatonka

Tjena Hans!
Jag har en mycket lätt från Tatonka. De finns i minst fyra olika storlekar. Använder samma vattentäta packpåsar när jag vandrar. De är lätta och snabba att använda eftersom de har rullförslutning. Köpte mina på Naturkompaniet på Hantverkargatan och de är faktiskt både billiga och mycket bra. Vilket inte är helt vanligt nu för tiden.

Använder en ganska stor som jag har det mesta av min packning i förutom mat, dryck och ett värmeplagg.

Lycka till! Nu gäller det bara att vi har tur med vädret och får blanka snöfria isar igen.
Christer

varför krångla till det?

Jag vet att man kan ha en del åsikter om detta, men för de flesta aktiviteter tycker jag att vanliga fryspåsar á några ören/styck räcker gott. Väger ca ingenting. Dessutom är de råspejsat transparenta, så man ser vad som är i, istället för att ha en gul för X och en röd för Y etc. Dålig hållbarhet är väl nackdelen, men den nötning som blir i en ryggsäck är inte så stor. Är man nojig kan man köra dubbla lager

Packpåsar

Pikmakarns lättviktare e bra för skridsko, 45 liter stor och smidig.

Kajaksäckar e ingen hit för skridsko, såvida du inte hittar nån som passar bri din ryggsäck förstås...

Kraftigare material tenderar ju att bli stela i kölden enligt min erfarenhet.

I kajaken använder jag Vaude Dolpin Light-serien.

Lätta och kännståliga i förhållande tilll sin ringa vikt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips