Vilken Kanot?

Vilken Kanot är den har?
9DA03C45-0B1C-40DE-82A2-F5BF17DF7BFB.png
9DA03C45-0B1C-40DE-82A2-F5BF17DF7BFB.png

Jag har en gamla Trapper och tror den har är kanske Inkas men jag kan inte hittar bon bild på internet. Den är 4 meter lång, ingen stol bara plats för två twart?

Does anyone have any more information about this canoe? Which model and hopefully so photos of a complete canoe to assist in this restoration project.

kind regards

Ciaran

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
På 1970-talet byggdes kanoter i var och varannan buske av både små plastfirmor och privatpersoner så jag skulle närmast gissa på att det är någor sådant okänt fabrikat.

Hur är den att paddla? Det är rätt stora skillnader mellan olika glasfiberkanadensare från boomen på 1970-talet.

Innan du lägger ned tid och pengar på den så skulle jag rekommendera att du provar att paddla denna och jämföra med en lite mer välkänd modell.

Thure

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.