Vilken film i alperna?

Guest

Gäst
Jag ska åka till alperna över sportlovet och tänkte fota lite av varje, men främst i ljusstarka situationer, men det skulle även vara skoj om jag kunde fota när vi är ute på kvällen och käkar och lite roliga stadsbilder. Vad jag även hade tänkt mig var att få med en bildsekvens av ett hopp. Vad borde jag använda för film? Finns det någon gyllene medelväg? Jag har en kamera som klarar slutartider ner till 1/4000sek och matar högst 3 bilder/sekund.

Tacksam för svar!

Om du fotograferar dia rekommenderar jag Fujis filmer från Velvia 50 till Provia 400. Velvia 50 har fungerat perfekt i starkt ljus under vårvinter i Lappland. Med Provia 400 klarar du också kvällsskymningen.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Annars är väl det bästa att köra med två olika filmer. En för kvällen och en för backen. Om du nu kan byta film mitt uppe i den med din kamera? Då gäller det bara till att skriva upp vilken kort du ska ta på vilken rulle.

Ha D!!!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips