Vilka sovsäcksmärken går att koppla ihop?

Finns det någon förteckning om vilka sovsäcksmärken som är kompatibla med varandra vad gäller att sätta ihop dem? Jag har en Marmot Sawtooth och personen jag ska vandra i sommar med ska köpa ny säck och det skulle vara bra om dessa två skulle gå att koppla ihop.

Som jag förstår det är det dels storleken på dragkedjan som gäller tillsammans med placeringen av dragkedjan. Har noterat att vissa säckar har själva drag-biten i dragkedjan spegelvänd mot andra.

All erfarenhet är välkommet!
 
Register vet jag inte men jag köpte 2 st från Robert's och där kan man bara säga till så får man dom så de går att sätta samman. Bara att beställa en höger och en vänster "zippad" - fungerar toppenbra.


..sent using tapatalk
 
Undrar samma sak, så hoppas på svar från folk som vet! Undrar även om det går att koppla ihop ex två haglöfssäckar av olika tjocklek (en sommar- och en vintersäck t ex) och längd..
 
Jag hade lite bråttom, såg nu att du har en Marmot. Sorry, jag läste inte ordentligt utan tänkte du skulle skaffa 2 st samtidigt :/


..sent using tapatalk
 
Det finns nog ingen lista, tillverkarna byter ju leverantörer av dragkedja med jämna mellanrum så vem skulle hålla en sån lista uppdaterad?

Vi köpte två "likadana" sovsäckar med 6 månaders mellanrum och det var olika dragkedja på dem (så vi fick köpa en tredje för att kunna knäppa ihop två, då kunde vi alltså knäppa ihop de två nyaste men inte den gamla).
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
HanSolo Sovsäck - vilka kan komprimeras mest? Bo och sova 16
Rådfrågar Mått? Bo och sova 3
Svartling1 Vilka sovsäckar har du? Bo och sova 20
mmr Vilka egenskaper väger tyngst i EN-test för sovsäckar? Bo och sova 17
Karpaterna.se Tältstänger/-bågar, vilka är bra? Bo och sova 6
dmchris Quilt - vilka alternativ? Bo och sova 13
Skipper_ Vilka är de bästa tältpinnarna? Bo och sova 14
såg Vilka säljer bra vindskydd med myggnät Bo och sova 6
sofiah Byta tältlinor - vilka duger? Bo och sova 24
ticitaca frågor inför tältköp efter att ha läst på forumet, bla.a vilka tält som ger utsikt? Bo och sova 23
danisko Vilka tältbågar ska jag välja? Bo och sova 7
Foehammer117 Köpa tält i från/ i USA eller Kanada (Vilka märken ska man titta på?) Bo och sova 3
SUPERENDURO Vilka har de rymligaste dunsäckarna? Bo och sova 20
såg vilka skydd är lättas att med sig på en ensam tur på fyra dagar. Bo och sova 1
gro Vilka presenningar? Bo och sova 43
Mike C Vilka HELT fristående tält finns? Bo och sova 17
Olaa Hur många sovsäcksmärken finns det? Bo och sova 8
astri tvåmanstält som går snabbt att sätta upp Bo och sova 13
Jackiie Saker mot tältduken - går fukten igenom? Bo och sova 8
peter1969 Söker 2-mans tält där gåstavarna går att använda! Bo och sova 45
Strövis Går luftmadrassen att laga.... Bo och sova 1
såg vilket går lättas att sätta upp tält eller tarp Bo och sova 7
andy69 Trimma sovsäcken, går det? Bo och sova 11
elrohir Tror inte det går... Bo och sova 2
Går det använda diesel till Optimus stormlykta ? Bo och sova 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.