Vilka La Sportiva ska man välja?

Jag har för mig att de har Quechua skor där men vet inget om modellerna. Hemsidan för Decathlon i Sverige är värdelös, men jag hittade de skor jag köper på Decathlon UK sidan: http://www.decathlon.co.uk/vuarde-climbing-shoes-id_4408510.html
Jag har också för mig att det är det märke de för, men lika okunnig på modellerna. Det är det i alla fall Quechua på kläder mm på samma avdelning eftersom jag redan har inhandlat flera delar. Och det är i alla fall en fem sex olika modeller minns jag, så chancen är väl ganska god att de har just den modellen. En orange modell finns det med säkerhet enligt mitt högst bristfälliga fotografiska minne :)

Uppdaterar min gamla tråd lite för att hjälpa framtida skoköpare.

Blev till slut ett par Solution i storlek 39,5 (41,5-42 i vanliga skor).
Dom första 4-5 sammanlagda timmarna jag hade på dom var dom en ren plåga,
men jävlar vad bra dom va på överhäng och framförallt tak. Nu när dom är lite
uttöjda på rätt ställen så är dom hur sköna som helst. Kan ha på dom i ca 20min innan
dom börjar göra ont. Måste tillägga att dom här skorna INTE är gjorde för att klättra sva.
Ska jag ge mig på nån sva-vägg så måste jag byta skor.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Jag såg att ni hade lite frågor om de billiga Decathlon-skorna.

Klätterskorna de har på Decathlon är av märket Simond (från Chamonix). De har nästan samma modeller i Bromma som http://www.decathlon.co.uk/climbing-shoes-slippers-climbing-sports.html

Jag kör de röda, kostar 399:-. De har inte Five ten utan Scarpa Veloce, tror den kostar 800:- där. Den gröna tofflan har jag inte sett i Bromma. De har även fått in en ännu billigare nybörjardoja (tror det var 250-300 kr) som inte verkar finnas på denna hemsida, men jag är väldigt skeptisk till det gummit - det ser hårt och glansigt ut - har antagligen ingen vidare friktion.

Jag är rätt nöjd med kvaliteten, rätt bra grepp och mer stryktålig än Speedster åtminstone. Välsydd.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips