Vilka kalsonger?

Ursäkta den något könsdiskriminerande frågeställningen..

Vilka kalonger använder du när du är ute på äventyr, o nu menar vi inte krogen här. De flesta på detta forumet vet att bomull inte är önskvärt att använda närmast kroppen vid uteaktiviteter. Underställ och så kallade superunderställ finns det gott om i olika priser och kategorier men det är värre med kalsonger; (o säkert också trosor) det är svårt att hitta underkläder för uteaktiviteter som inte kostar skjortan tycker jag.

Jag har en känsla av att det "fuskas" med just denna del av klädseln, säkert finns det många fjällvandrare som spenderar dyra pengar på goretex ställ, kängor och annat men samtidigt använder vanliga bomullsunderkläder.

1.jpg

Ska det behöva vara så!?
 
Craft

De mest prisvärda som jag har hittat är Crafts Windboxer Gunde, som kostar 170kr. Dessa har vindskydd över de ädlare delarna men är annars i vanligt underställstyg. Riktigt bra och sköna.
 
Re: Craft

langby; sa:
De mest prisvärda som jag har hittat är Crafts Windboxer Gunde, som kostar 170kr. Dessa har vindskydd över de ädlare delarna men är annars i vanligt underställstyg. Riktigt bra och sköna.

Fick ett par i julklklapp höll bara några daga innan de sömmarna började gå upp.

Föredrar försvarets gröna boxer. Billiga och slittåliga.
 
Jag kör med Haglöfs Actives 020-kallingar.
Tyvärr köpte jag av första generationen, som var klart undermåliga i sömnaden coh resårerna - de blev bättre sen.

Jag gillar tyget i Actives-serien (Polartec Powerdry) i kläder som sitter närmast kroppen. Har även ett par tröjor i det materialet. Vissa gnäller på att de börjar lukta illa snabbt, men jag har inte märkt det på mig :)
Hur som helst kan man ju tvätta kläderna vid dagens slut och ha dem tillräckligt torra på morgonen.
 
Har provat två av Crafts modeller. Gillar inte de som är vindskyddade ifronten då det blir väl varmt d.v.s. inte alls gosigt efter ett tag... Risken för skav med mera ökar ju oxå med fukt. Har dock ett par som är som ett par avklippta underställsbyxor, mycket luftiga och bekväma. På sommaren är det bara att tillbringa några min med neddragna byxor så är man lika fräch som när man började vandra.

/David
 
Re: Re: Craft

sajberjohan; sa:
langby; sa:
De mest prisvärda som jag har hittat är Crafts Windboxer Gunde, som kostar 170kr. Dessa har vindskydd över de ädlare delarna men är annars i vanligt underställstyg. Riktigt bra och sköna.

Fick ett par i julklklapp höll bara några daga innan de sömmarna började gå upp.

Föredrar försvarets gröna boxer. Billiga och slittåliga.

ajdå, jag har iaf inte upptäckt något sådant slitage, du kanske fick ett måndags ex. tråkigt iaf
 

avslutad210712

Gäst
Bomullskallingar såklart - på natten när jag sover vill säga. Köpte ett par Brynje Hipster kalsonger som jag använde förra sommaren när jag vandrade och jag gillade dom. Torkade snabbt när man hade tvättat upp dom och luktade inte urk innan man tvättade dom :)
 
H&M säljer syntetkallingar av egna märken (LOGG m.fl.). Polyamid/elastan ( = nylon/spandex =... vad man nu vill kalla det) funkar faktiskt inte illa i förhållande till priset. Lätta att bära, lätta att tvätta och blir framför allt inte stela och sladdriga som bomullskalsonger efter handtvätt och hängtork. Som en bonus går de bra att bada i också. Annars har det åtminstone funnits vanliga boxer, utan vinskydd, från Craft. Jag har några par som jag gillar, men det var länge sedan jag såg dem i affär.
 
Försvarets gröna.
Eller ett par av försvarets gröna långjalingar comandostyle (avklippta eller med långa ben beroende på...).
/samme
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Nybörjarvandraren Två jackor för lite alla möjliga behov - men vilka? Kläder 15
holetaker Den eviga frågan - vilka kängor? Kläder 13
Ooscar Behålla vilka Lundhags? Kläder 14
Silver Fang Vilka byxor för vandring Kläder 18
Silver Fang Vilka vandringsstrumpor Kläder 24
saraabeiramar Sista minuten innan vandring på Finnmarksvidda: vilka skor? Kläder 4
Vanish Vilka handskar använder ni? Kläder 26
jonkandonkan Vilka tumvantar? Kläder 35
winklerr Vilka skor skulle ni valt? Kläder 14
speedy Vilka är topptillverkarna? Kläder 39
waltruz Vilka byxor är lämpliga för mig? Kläder 42
Smogz Vilka sandaler är bäst? Kläder 18
oloeve Vilka tumvantar ska jag välja? Kläder 16
avslut0908 Vilka kängor? Kläder 4
BJK Vilka strumpor? Kläder 8
Vandrare Elsulor, är det något att ha, och i såfall vilka? Kläder 10
Roypeter Vandrarkängor, vilka märken kan man lita på? Kläder 21
AddeKeb Vilka byxor är bra??? Kläder 2
CarolinaS Kängor från Beck- vilka strumpor? Kläder 6
dogmatikern Vilka vantar ska jag välja. Kläder 12
philipalm Vilka skidbyxor ska jag välja? Kläder 17
Wad Vilka skalbyxor rockar mest? Kläder 6
lindau Vilka byxor ska jag köpa? Kläder 4
Vilka sockor? Kläder 13
sverigeturist Kalsonger med gylf Kläder 10
Raud Kalsonger/underkläder för vandring Kläder 31
Tomas Eklund Antal kalsonger och strumpor i packningen för en veckas vandring Kläder 25
Damberg Kalsonger i merino? Kläder 17
dajo Kalsonger som i första hand andas och inte värmer. Kläder 47
KamratJonas Kalsonger för löpning. Kläder 13
mijo75 Söker varma fleace kalsonger/cykelbyxor Kläder 6
bergholm Cykel-kalsonger? Kläder 1
ratatosk Kalsonger Kläder 0
balo Understalls kalsonger Kläder 8
Avslutatmedlemskapx Källa för active kalsonger? Kläder 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.