Vikt & turskidor

avslutad210712

Gäst
MAJJEN; sa:
I varje fall Åsnes Rago tillverkas med två olika hårdheter i spannet.

HåkanF

Då är återförsäljarna antingen dåligt informerade eller så kanske de bara vill ha en hårdhet hemma för det var Åsnes Rago jag kollade på (och köpte) ifjol.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
avslutad210712; sa:
MAJJEN; sa:
I varje fall Åsnes Rago tillverkas med två olika hårdheter i spannet.

HåkanF

Då är återförsäljarna antingen dåligt informerade eller så kanske de bara vill ha en hårdhet hemma för det var Åsnes Rago jag kollade på (och köpte) ifjol.

Lindells i Örebro är erkänt kunniga på skidfronten. Det var där jag handlade och de frågade vilken hårdhet jag ville ha i spannet.

HåkanF

Turåkning när och hur?

Det är ju skillnad på turåkning och turåkning, när på året avser du åka, d v s vad är det för snö under laggarna? Höstsnöåkning med stor ryggsäck + kroppsvikt + klädor, skidor, stavar eller dagsturer på skarsnö med apelsin och thermos?
Din fråga verkar vådligt vidt ställd.

God tur
[Ändrat av johankse 2006-03-22 kl 10:24]

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips