Vet någon något om Ulvang flecce eller märket KVITEBJÖRN

moerngaard@hotmail.com (Jonathan)

Gäst
Är det någon som vet något om
Ulvang flecce eller Kvitebjörn.
Båda är norska.
Skulle vilja veta var man kan få tag i deras produkter.

Kolla tidningen Friluftsliv !

Hejsan !
Kolla tidningen Friluftsliv, en norsk filuftstidning alltså. http://www.friluftsliv.no
Jag har sett de där fabrikaten du nämner i en underställs-test de hade. Jag ska försöka vaska fram den tidningen.Återkommer.
MVH, Mats

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

AndersV (Anders Villumsen)

Gäst
Ulvang har egen hemsida

Snöa in på www.ulvang.com. Där finns info om alla produkter. Jag frågade idag på deras forum var man kan köpa i Sverige. Får väl se när svar kommer.

Anders V

ulvangs ullfrotte mfl

Hej !
Ulvangs ullfrottéunderställ verkar vara ganska likt "svensk" ullfrotte+. Materialet är 65 % merinoull, 20 % polyester och 15 % polyamid. Priset också rätt likt sverige: tröja: 499 NKr, byxa: 449 NKr.
Detta enl norska tidningen friluftsliv nr 4 1998. Man kan nog alltså likagott köpa den svenska varianten.

Däremot så finns det ett antal olika norska kvaliteter som gör underställ i 100 % merinoull som är betydligt billigare. Fler fabrikat är Dovre, Devold, Vinje klaer etc. Även Helios naturtekstiler kan man kolla upp. Såg att utebutiken i Umeå (tel 090-120220) saluför nåt norskt fabrikat (minns dock inte riktigt vilket).
MVH Mats

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips