Vento Arc 4.9 Eller Havspaddeln Jokkmokk till hustruns skärgårdspaddling?

Budgeten är alltså härikring, för billigare än så här blir det nog inte.
Vilken kajak kommer passa min ganska så nybörjarpaddlande 163 cm långa hustru bäst för skärgårdspaddling?

Vento Arc 4.9

Havspaddeln Jokkmokk

Den längre kajaken dvs Vento Arc skulle jag välja. Den är sannolikt lättare att hålla en något högre marschfart med så att paddlaren inte blir efter om hon paddlar med kompisar. Lägg lite mera pengar på en lätt och bra paddel. Aluskaft brukar vara kallt att hålla i.

Thure

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Liker kayaks och Seabird har kajaker i ungefär samma prisklass, kanske skulle vara intressant?
Liker Easty v5.0 eller 4.5 ser intressanta ut i den prisklassen tycker jag (utan att ha klämt och känt på någon av kajakerna :) )

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips