Vattentätt kvalitetstyg, kan man köpa det?

Hej. Någon som vet var man kan hitta vattentätt kvalitetstyg? Jag tänkte sy ett litet minitält. Hälsningar Gustav.

Tjena! du kan ju alltid kolla med "SEEME" i Örebro...har stort sortiment av kvalitetsmaterial. tel.019-6117982

lycka till

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Hej Thomas. Vissa frågor passar in i flera forum. Hoppas det inte stör dig om jag lägger in det på flera ställen även i fortsättningen. Jag anser mig själv kunna avgöra var mina frågor skall ligga. Hoppas du inte tar illa upp av detta svar och tack för de ypperliga tips vad gäller pennine och pointnorth. Vänliga hälsningar Gustav.

Förlåt

...om jag lät nedlåtande i mitt förra inlägg. Det var inte alls min mening. Jag menade bara att om man har frågor i "gör det själv"-kategorin kan det vara klokt att kolla där först så kanske man inte ens behöver skriva något inlägg, eftersom någon annan kanske redan ställt frågan och fått svar. Den stora fördelen med ett forum är ju att man ofta får svar på frågor man inte ens har hunnit ställa.
Är du osäker vilka tyg som passar bäst till det du skall göra så skicka ett mail till Point North och Pennine och be dom att föreslå de material som dom anser passar bäst. Dom brukar även kunna skicka tygprover kostnadsfritt, så att man kan kolla själv.
/Thomas J

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips