Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Men däremot så vet jag att jag aldrig haft problem med dom vattentäta blixtlåsen under längre vinterturer. Det enda jag kan komma att tänka på är att det skulle kunna vara lättare att ventilera ut varmluften ur t.ex. jackan utan att behöva öppna den helt om man har traditionella blixtlås med en klaff med kardborre över blixlåset.
Fast just den egenskapen med klaff över blixtlåset är något som jag själv värderar högre under sommar o höst när det allt som oftast ät lite varmare.
Undrar om det också kan bero på att vattentäta blixtlås använder sig av en gummilist, gummi och kyla går väll inte så bra ihop, en stel gummilist i kombination med avsaknaden av en klaff kan nog göra att de inte blir så täta i sträng kyla.
Undrar om det också kan bero på att vattentäta blixtlås använder sig av en gummilist, gummi och kyla går väll inte så bra ihop, en stel gummilist i kombination med avsaknaden av en klaff kan nog göra att de inte blir så täta i sträng kyla.
Det beror på vad det är för gummi i blixtlåset, är det polyuretan (Arcteryx) lär dom inte frysa, är det andra märken så blir dom trögare och trögare ju kallare det blir. Dom går bara sönder när man stänger dom genom att gummits bryts itu. Detta kan avhjälpas med silikonglidmedel till gummi. Min rekomendation är dock att köra på klaffar, då kan man ventilera fastän det regnar.
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer