Vattentät liten ryggsäck

Letar efter en ryggsäck på ca. 35 liter som är helt vattentät. Är det någon som vet om det finns en dylik?
Jag tänkte använda den som dagsäck vid vandringar, skidåkning och på MC-turer.
Hur jag än tittar i kataloger och på hemsidor får jag bara en massa materialnamn, det ena häftigare än det andra. Dock fattas alltid det lilla fina ordet "vattentät".

/Ingoman

Ortlieb

Ortlieb har många olika vattentäta väskor, även ”ryggsäckar” och speciella väskor för MC. Se http://www.ortlieb.de, importeras av Svima se http://www.svima.se Om ”ryggsäckarna” är värda att kallas ryggsäckar vet jag inte. Jag har några Ortlieb packpåsar och en Ortlieb kamerväska till kajaken, och en Ortlieb packpåsar i skridskoryggsäcken. Till skridskoryggsäcken finns dock ingen med ”rätt” storlek.

Per Brune

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Klättermusen

Kättermusens Gungner (40 el. 50L) går att få med en vattentät innersäck. Få och få, förresten, ryggsäcken kostar runt 2000 och sedan tillkommer nog några hundra för innersäcken (men det är en bra säck!).

/Mille

vattentät rygga

Har du kollat in en vattentätt påse att fodra säcken med? I utsidans butik finns Seal Line, garanterat vattentäta. Finns i en mängd storlekar. Finns även som genomskinliga för att det skall bli lättare att hitta.

Om det är vattentätheten som står i centrum är nog detta det bästa förslaget. Kanske inte allt i ryggan måste ligga vattentätt och då kan du ju köpa en mindre vattentät säck.

David - Utsidan

är de verkligen vattentäta

Det beror ju lite på hur du menar med vattentät... Många vävar på marknaden är ju vattentäta men de läcker mer eller mindre i sömmarna. Ska du kunna doppa ryggsäcken i en sjö utan att det blir blött så måste du ju ha någon typ av innersäck skulle jag tro.
Jag har min gamla Haglöfs Shosho 30 (som nog måste vara Sveriges mest använda 30 l-ryggsäck) och i den en vattentät säck från Ortlieb
Fungerar mums helt enkelt

// Martin

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips