Vattenavvisande vantar

Blev ett par från Decathlon som Martin_75 skrev om.

--- klipp klipp ---

Jag köpte också ett par att ha just som vattentät överdragshandske för vandring och löpning, lätt och enkel modell, fick hem dem igår. Det som gör dem lite begränsade i sin användning är att det inte är någon större mängd förstärkning eller material för ökat grepp i innerhanden, tror de kommer att vara lite halkiga för cykelstyre eller stavar, men det kan jag ju kolla.

Jag brukar ha storlek 8 på handskar och valde M/L, de är rymliga för att kunna ha en fodervante under, men har en ganska långsmal passform.

Jag har andra innervantar redan men köpte ändå till dessa också, pga att de var så lätta och blir en bra kombo att ha med som förstärkningsplagg. Där kunde jag nog nästan ha valt storleken mindre, men chansade inte pga att jag beställde i deras nätbutik.
https://www.decathlon.se/innerhandske-ull-trek-500-gra-id_8555763.html
 
Absolut regntäta vantar Heter Rukka och köps i mc-boden. skal skinnvantar med ylle fingervantar under vid sträng kyla och fingervantar i syntet i övrigt väder.
Handskar må vara bra och medge att man kan pilla med pryttlarna men de värmer ej som tumvantar.
 
Sticka ett par lovikavantar av ylle som du tovar garnet av sedan för att göra dem riktigt varma. Eller lätta på lädret och köp av en äldre dam/herre som kan sticka av ett rejält ullgarn.
Ett par impregnerat handskar som skydd för väta sedan av ett mindre okänsligt material för väta.

Till det har du nog inte behov av av extra kolvärmare eller liknande för värmen. Nu skulle du ju inte vara ute vid gränsen minus tio grader så då har du ju säkerhetsmarginal.
Här i den kallare delen av Sverige måste vi veta hur vi hanterar kyla. Själv har jag förfrusit både fötter och händer som barn så då blir det viktigare att sköta sig på gamla dagar.
😊
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.