Våtdräkt till Öloppet

Hej!

Jag ska springa och simma Öloppet i GBGs skärgård 4 aug. Mycket tacksam för alla tips kring vilken våtdräkt som kan vara lämplig: en tunnare av "triathlontyp" har jag sagts, jag ska ju både springa och simma i dräkten, men finns det ngt visst märke/modell som du provat och tycker fungerar fint är jag mycket glad för ditt tips, inkl. var någonstans man kan inhandla den (bor i Sthlm).

Tack på förhand!

Charlotte

Hejsan

Decathlon kan vara värt att kolla upp, har nyligen öppnat en butik i Stockholm. Jag köpte en på Decathlon förra året som var mkt prisvärd, dock ej i Sverige o sortimentet kan ju variera, det verkar som du vill ha en med max 2mm neopren. Ett alternativ är en lycratröja med ett tunnt lager typ 0.5 mm neopren på insidan som du hittar i vindsurfingaffärer.

good luck

Andreas

Hej!

Jag ska springa och simma Öloppet i GBGs skärgård 4 aug. Mycket tacksam för alla tips kring vilken våtdräkt som kan vara lämplig: en tunnare av "triathlontyp" har jag sagts, jag ska ju både springa och simma i dräkten, men finns det ngt visst märke/modell som du provat och tycker fungerar fint är jag mycket glad för ditt tips, inkl. var någonstans man kan inhandla den (bor i Sthlm).

Tack på förhand!

Charlotte

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips