Vart köpa utrustning?

Hej,
Vart köper ni klätterutrustning om ni handlar på nätet?
Inom riket känns det lite som att det är Addnature som gäller då deras priser ofta är bäst. Dessvärre packar de sina paket som krattor så jag unviker gärna dem om det går. Fick hem en isyxa idag som faktiskt var utanför paketet. Iof inte konstigt om man lägger den i en för stor kartong utan skydd för varken pick, adze eller spike. Då kan det bara sluta på ett sätt.

Nån som handlar från utlandet? T.ex. från RockRun eller Barrabes?

Eller annan handlare ni är nöjda med?

Försökte söka innan jag postade, hittade inget. Kan ha "letat som en man". 🙂
 
Jag har handlat lite överallt, Telemark-Pyrenees.com, bananafingers.co.uk, epictv.com är väl några jag kan rekommendera.

Jag har själv inte haft problem med Addnature, fast jag handlar väl kanske hälften direkt i butik där - just isyxa hade känts bra att hämta själv kanske :) Konstigt att de inte packade den bättre...
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Även jag har endast goda erfarenheter från Addnature. Dock beställer jag ofta från bergfreunde.de som oftast har bättre priser på det jag vill ha.

Om det inte är jätteskillnad i pris brukar jag dock beställa från addnature eftersom de har butik kvar, vilket jag gärna vill premiera om det inte är alltför stor prisskillnad.

(Just nu har de även 30% på allt i butiken på söder som ska läggas ned, finns en del klätterprylar kvar.)
 
Beställde från Rockrun förra veckan och kan rekommendera dom. Tog ca 4 dagar innan jag fick paketet, bra priser, bra kundservice osv. Tror frakten låg på ca 180 kr.

Känns verkligen värt om du ska handla mycket eftersom dom var någon hundralapp billigare än i sverige.
 
Nu handlar jag endast i butik men jag tycker du skulle ta klagomål till addnature med deras kundtjänst först innan du skriver om det på utsidan. En dåligt packad isyxa är lätt hänt om den som paketerar inte är uppmärksam. Hur många isyxor tror du addnature sålde nu i somras?
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Det mesta i friluftsväg inhandlas från Outnorth. Jag började handla från Get out för ett antal år sedan. Sedan gick de ihop med ett annat bolag och tog namnet Outnorth och sedan dess har jag handlat från dem.
 
Jag har handlat från facewest.co.uk några gånger. Både klätterutrustning och annat till ganska bra priser, i synnerhet när de har vår- och höstrea. Man får hålla koll på vad pundet står i för tillfället. De har dessutom någon form av återbäringssystem vilket jag märkte först när jag handlade andra gången. När jag gick till kassan och skrev in e-postadress mm. dök det upp en kommentar om att jag hade pengar tillgodo och att jag kunde använda dom om jag ville.
 
Handla på nätet

Hej,
Vart köper ni klätterutrustning om ni handlar på nätet?
Inom riket känns det lite som att det är Addnature som gäller då deras priser ofta är bäst. Dessvärre packar de sina paket som krattor så jag unviker gärna dem om det går. Fick hem en isyxa idag som faktiskt var utanför paketet. Iof inte konstigt om man lägger den i en för stor kartong utan skydd för varken pick, adze eller spike. Då kan det bara sluta på ett sätt.

Nån som handlar från utlandet? T.ex. från RockRun eller Barrabes?

Eller annan handlare ni är nöjda med?

Försökte söka innan jag postade, hittade inget. Kan ha "letat som en man". 🙂


Ultralightoutdoorgear.co.uk. Speciellt när det är rea där ... eller när de ordnar med Brexit och fallande pund. ;-)
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.