vart kan man ett par solladdade trådlösa hörlurar?

Hej,
Jag vandrar och kampa under min fritid. Har någon medlem som har tips om vart man kan ett par solladdad hörlurar? Det är omständigt att behöver laddar sin hörlurar när man är ute och vandrar.
BR
Jimmy

Blåtand drar en hel del ström. Skulle det inte vara smartare att dra sladd direkt från din mobil/MP3/radio i stället?

Thure

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Hur laddar du dina andra prylar - powerbank - solpanel i tidnings-uppslagssgtorlek ??

Skall man solcellsladda ett par BT-lurar så kommer man upptäcka att det behövs ganska rejäl stycke yta solcell för att hålla i jämn takt med förbrukning och skall det dessutom hinna laddas för att ha kvar laddning till kväll så blir dom ytterligare dubbelt så stora minst.

energieffektivaste lösningen är som redan nämnt - sladdlurar, det kommer vara nog besvärligt med att hålla igång din media-apparat med ström.

Blåtand drar en hel del ström. Skulle det inte vara smartare att dra sladd direkt från din mobil/MP3/radio i stället?

Thure

Jag håller med! Har själv testat att vandra med bluetooth-lurar och det är helt hopplöst. Kör numera på sladd.

Om du tvunget vill ha med solcellsladdning verkar det finnas på Amazon (och det verkar gå att få dem skickade till Sverige). Gå in på Amazon.com eller -co.uk och sök på "Solar Powered Bluetooth Headphones ". Kostar runt 30 dollar.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips