vart kan man ett par solladdade trådlösa hörlurar?

Hej,
Jag vandrar och kampa under min fritid. Har någon medlem som har tips om vart man kan ett par solladdad hörlurar? Det är omständigt att behöver laddar sin hörlurar när man är ute och vandrar.
BR
Jimmy

Blåtand drar en hel del ström. Skulle det inte vara smartare att dra sladd direkt från din mobil/MP3/radio i stället?

Thure

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Hur laddar du dina andra prylar - powerbank - solpanel i tidnings-uppslagssgtorlek ??

Skall man solcellsladda ett par BT-lurar så kommer man upptäcka att det behövs ganska rejäl stycke yta solcell för att hålla i jämn takt med förbrukning och skall det dessutom hinna laddas för att ha kvar laddning till kväll så blir dom ytterligare dubbelt så stora minst.

energieffektivaste lösningen är som redan nämnt - sladdlurar, det kommer vara nog besvärligt med att hålla igång din media-apparat med ström.

Blåtand drar en hel del ström. Skulle det inte vara smartare att dra sladd direkt från din mobil/MP3/radio i stället?

Thure

Jag håller med! Har själv testat att vandra med bluetooth-lurar och det är helt hopplöst. Kör numera på sladd.

Om du tvunget vill ha med solcellsladdning verkar det finnas på Amazon (och det verkar gå att få dem skickade till Sverige). Gå in på Amazon.com eller -co.uk och sök på "Solar Powered Bluetooth Headphones ". Kostar runt 30 dollar.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips