Varmt och gott

Livsfarligt

Torrdräkt för paddling och vindsurfning låter jättebra men kan bli farligt. Det krävs inget stort hål på fel ställe för att vatten ska kunna läcka in och flytförmågan vara borta. Ett hål där vatten kan läcka in upptäcks när olyckan är framme och då är det försent att laga. Som fd dykare hade jag torrdräkt men också en väst.

Kjell

Re: Livsfarligt

KjellF; sa:
Torrdräkt för paddling och vindsurfning låter jättebra men kan bli farligt. Det krävs inget stort hål på fel ställe för att vatten ska kunna läcka in och flytförmågan vara borta. Ett hål där vatten kan läcka in upptäcks när olyckan är framme och då är det försent att laga. Som fd dykare hade jag torrdräkt men också en väst.

Kjell
Helt rätt och det är därför det är viktigt att hålla ordning på sina prylar. Det är naturligtvis en bra anledning till att använda flytväst. Jag tänker också försöka ta som vana att hoppa i vattnet innan paddling för att dels kolla isolationen men också se om det läcker.

Hans

HIKO!

12000 pix... då måste ni ha alldeles för mycket pengar över grabbar.

Surfa in på kajaktivs hemsida och kolla in deras torrdräkt från Hiko.
Fakta från hemsidan
http://www.kajaktiv.se
Drysuit
Hiko:s torrdräkt har maximal rörlighet, perfekt för dig som är raftingguide, seglare eller är i vattnet större delar av dagen.

Pris:
Pro 3 750 kr
Basic 3 350 kr

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg