varm jacka för Stockholmsvinter för under 2000:- ?

Är i shoppingtagen och är för utom termos (se inlägg under utrustning - allmänt) även ute efter en varm jacka. Är mest i Stockholmstrakten och är inte jättefrusen av mig, så det behöver inte vara någon lyxig dunjacka för polarförhållanden. Tyvärr är min budget ytterst begränsad, upp till 2000 spänn kan jag tänka mig betala. Någon som kan ge ett tips?
 
haglöfs nansen

Då kan jag prata gott om Haglöfs Nansen fjell jacket kanon bra jacka. Själv har jag haft den både på fjället och i stan.Den har dock inget foder men värmer licka skönt ändå! pris:1900Kr
 
kolla ITAB

Ja jag rekommenderar ITAB´s sortiment, har själv köpt T&P fjällblus och ett par T&P fjällbyxor därifrån och dessa håller mycket bra kvalitet till mycket bra priser ! /Gunnar
 
Nuptse

I Stockholm gäller väl varma tjocka jackor som går lätt att ta av när man kommer in på caféet?

The North face Nuptse Jacket (Dun) kostar ca 2000:- i butik o ca 1900:- på http://www.sportsnet.se/ varm, snygg, lätt och bra kvalitet. Finns överallt. Perfekt även i fjällen om man inte är frusen och nödvändigt ska ut och göra stillsamma aktiviteter (isfiska t.ex.)när det är som kallast.

(Om du har sett någon tuff boulderfilm så är nästan alla utom den som för tillfället klättrar iförda denna jacka.)
[Ändrat av Vandrare 2003-10-03 kl 00:17]
 
Ännu en ITAB rekommendation

anders_lofgren; sa:
..
är ute efter en varm jacka. Är mest i Stockholmstrakten och är inte jättefrusen av mig, så det behöver inte vara någon lyxig dunjacka för polarförhållanden.
..
Som flera andra så rekommenderar jag också en vinterjacka från ITAB, http://www.idefixteko.se

Men eftersom vintervädret i Sthlm kan vara minst sagt växlande så finns det, enl min åsikt, en ITAB jacka som passar bättre i Sthlm än vad T&P Dunparkas gör.
Jag tänker då på T&P Multiparkas, http://www.gallerian.org/itab2/pdetalj.asp?PID=132-04

Med T&P Multiparkas så borde du klara det mesta som vintervädret här i SThlm har att 'bjuda' på:
Regn
Blåst
Snöslask
och även -20

Jag skulle också köpa ett par överdragsbyxor, tex:
Byxa T&P Discovery, http://www.gallerian.org/itab2/pdetalj.asp?PID=232-06

De av ITABs kläder som jag har använt är väldigt prisvärda och av bra kvalite. Men de är ju inte så moderätta som, de dyra, kläderna med märkesloggorna.
De senaste vintrarna så har det varit stora parkas från Canada Goose som har varit synligast i vinter Sthlm, du kanske vill ha en sådan?


/Håkan
 
Jag har en mulitparkas som hundjacka, den är ordentligt varm och mycket skön, möjligen lite väl tung o lite stel men jag gillar den verkligen.
 
Re: Prova ITABs kläder

Anders.Appelqvist; sa:
Har ITAB någon butik i "the real world" där man kan prova kläderna eller är det en renodlad postorder firma?

Jepp, det finns en butik i Surahammar men om Sura kvalificerar för 'the real world' det får var och en avgöra efter att ha varit där ;-).

/Mille
 
Tänkte skriva nåt ironiskt och skoj om stockholmare och deras förkärlek för dunjackor anpassade för polarförhållanden, men avstod. Alla har ju inte samma humor :)
 
Japsarna

Vad tror du de japanska turisterna säger om de kommer till Stockholm och upptäcker att vi inte går klädda som eskimåer? Kanske inser att det inte vandrar isbjörnar på Sveavägen och åker hem och tjallar för sina kompisar.

Blir surt för alla Stockholmshotell när japsarna väljer danmark i stället!

/ G
 
öringen; sa:
Tänkte skriva nåt ironiskt och skoj om stockholmare och deras förkärlek för dunjackor anpassade för polarförhållanden, men avstod. Alla har ju inte samma humor :)

Dessa "polarjackor" passar 'stockholmare' rätt bra då vardagsbehovet är att ständigt behöva växla inne- utemiljö - caféer, butiker, shoppinggallerior, gåtunnlar, bussar, tunnelbana, m m. Då vill man inte gärna tillämpa lager-på-lager principen. Tro mig jag har provat och är numera istället en TNF-dunjackaägare.
Jag vill kunna ta av mig det varma i ett svep och kunna anpassa mig efter tillfällig miljö.

Dessutom är dessa jackor allt annat än "polarjackor". Vilka expeditionsmedlemmar ser du i en Canada Goose-jacka???
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
pajpaj Varm jacka! Kläder 26
Joel_P Tips på en varm jacka samt lite info om Norrönas Nansen säck! Kläder 3
friluftsbruden Väldigt varm vinterjacka Kläder 19
Larsn1d Varm vinterjacka i stadsmiljö Kläder 5
egh01 Hur varm/tung förstärkningsjacka för vinterturer? Kläder 9
loljonas Hur varm dunjacka fjäll 3-säsong Kläder 0
Rickyräv Vilket plagg på överkroppen för varm person? Kläder 21
FruNalleman Zip-off-byxa för sommarbruk? (varm man) Kläder 5
moa_k40 varm tröja till fjället sommartid Kläder 9
Go å glad kexchoklad Torr och varm om fötterna på vintern? Kläder 10
iphonefisken Canada Goose Citadel - Tillräckligt varm? Kläder 6
luktafotogen Varm syntetjacka? Kläder 6
Hejnrik ITAB Micro Puff Jacket, varm och prisvärd? Kläder 14
Tomas J Hur varm är en duntröja? Kläder 12
Davva2 Varm, formbeständig, andningsbar balaklava för stora huvuden? Kläder 3
Charli28 Houdini switch jacket - tillräckligt varm? Kläder 0
sandwichman Fjällräven Kodiak. Varm nog? Kläder 1
Utvandraren Varm mössa Kläder 8
Razzle-Dazzle Vindtät/varm underställs kallsong? Kläder 10
jlw Varm mössa Kläder 1
AndreasL varm parka? Kläder 25
EvaR Tunn och varm fleecejacka, finns det? Kläder 10
Martin Fjäderlätt Varm tröja - vad ger bäst värme/vikt? Kläder 98
Mtess Varm tröja Kläder 20
MickeD Varm fleece-tröja Kläder 18
joanna Haglöfs L.I.M. CROWN-Jacka med trelagers "PROOF"-membran Kläder 2
Dalla Vilken jacka från Fjällräven? Kläder 3
lillspöket Jacka med vettig huva Kläder 14
Still Alive Myggtät jacka. Kläder 9
Mr.H Arcteryx -SV Alpha Jacka Kläder 6
Mr7932 Vilken jacka Kläder 6
FriFågel Jacka för vandring: en eller två jackor? Kläder 7
bjornhallberg Jacka och Shorts ersättare till ITAB Jokk och Traveller Kläder 1
gustavengvall Rätt jacka för fjällvandring Kläder 26
tango Jacka under ryggsäck: olika mtrl fram och bak? Kläder 19
medinfoto Tålig, slitstark, vattenavvisade jacka som håller länge? Kläder 10
Miroslav Jacka: Alternativ till Lappland jacka i G-1000? Kläder 12
nicko_ Proflex+ membran/Rab Kinetic Plus - jakten på ny jacka Kläder 3
Tundraman Jacka som håller tätt vid hård regn o blåst Kläder 4
Smogz Jacka (vindtät, andas bra, torkar snabbt) Kläder 19
bionicon Längre "Ano-jacka" /Parka lätt isolerad med god ventilasjons? Kläder 0
statemachine Impregnera polyester jacka Kläder 3
Vintervilan Jacka som tål att "bröta" igenom tät granskog? Kläder 13
highlandpark Vilken Bergans-jacka Kläder 1
LasseBoja Lundhags Rocketter Jacka Kläder 2
Lakritsglass Vad ha under lättfodrad jacka? Kläder 6
Eckexd Lundhags mylta jacka Kläder 1
Fjorr Erfarenhet av Norrøna falketind gore-tex jacka Kläder 3
aan1 Sailing jacka i fjällen? Kläder 2
Fiskaranna Jacka i stor damstorlek Kläder 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.