Var köper jag zip-off-byxa i storlek 170?

Jag är på jakt efter lätta zip-off-byxor till min son. Han behöver storlek 170 för han är lång men för smal för vuxenstorlekar. Var hittar jag det eller vilket märke kan tänkas ha det? Jag har letat men inte lyckats än.

Har samma problem med min son, väldigt smal. Men herrstorlek 44 funkade bra, köpte Forest Basic från Itab till honom och de passade bra, nästan bättre än andra byxor i barn 170, eftersom de också är ganska vida.

Nu vet jag att denna byxa inte är vad du är ute efter, men det kan vara värt att leta efter herr 44, eller varför inte damstorlekar, många byxor är unisexskurna så de borde passa. Men som sagt, känner igen problemet, har sprungit i otaliga affärer och letat!

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Pinewood

Jag har också letat hårt efter bra friluftskläder till barn, har en dotter på 7 år. Hittade zipbyxa till henne hos Pinewood. Bra pris och ganska slitstarkt tyg, men man får pregga dem lite så att de blir lite tåligare mot väder o vind. Vet att de finns upp till stl 176 iaf.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips