Var köper jag zip-off-byxa i storlek 170?

Jag är på jakt efter lätta zip-off-byxor till min son. Han behöver storlek 170 för han är lång men för smal för vuxenstorlekar. Var hittar jag det eller vilket märke kan tänkas ha det? Jag har letat men inte lyckats än.

Har samma problem med min son, väldigt smal. Men herrstorlek 44 funkade bra, köpte Forest Basic från Itab till honom och de passade bra, nästan bättre än andra byxor i barn 170, eftersom de också är ganska vida.

Nu vet jag att denna byxa inte är vad du är ute efter, men det kan vara värt att leta efter herr 44, eller varför inte damstorlekar, många byxor är unisexskurna så de borde passa. Men som sagt, känner igen problemet, har sprungit i otaliga affärer och letat!

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Pinewood

Jag har också letat hårt efter bra friluftskläder till barn, har en dotter på 7 år. Hittade zipbyxa till henne hos Pinewood. Bra pris och ganska slitstarkt tyg, men man får pregga dem lite så att de blir lite tåligare mot väder o vind. Vet att de finns upp till stl 176 iaf.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips