Var kan man köpa lösa spännen till ryggan

Hej, kollade om det fanns ngn gammal tråd om var man kan inhandla lösa spännen till sin ryggsäck som gått sönder av en eller annan anledning, men jag hittade ingen.
Klämd i bildörr eller baklucka är ganska vanligt orsak. Min skridskosäck har nu flera spännen både reglerbara och snabblås som pajat, men som jag lagat med mer eller mindre lyckat resultat. Nu vill jag köpa nya och sätta på, men har ni ngn ställe ni kan rekommendera. //Omar

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Hej

Naturkompaniet i sth har iallafall (om du har vägarna förbi huvudstaden)

annars är det denna nätbutik som gäller.

http://www.shelby.fi/catalog/default.php?cPath=33

Shelby har frakt på 10 euro så små beställnignar blir lätt dyyyyrt..

Men spännen osv finns ofta på sy och tygaffärer, och på friluftsbutiker i allmänhet.
För småpengar..

Kolla vilken del som har gått sönder, hanarna är ofta lätta att ta lös, honorna är ofta fastsydda..
Har hanen gått sönder så försök hitta en likadan eller kompitabel för att besvara dig besvär med att sy.
Det finns många olika men butiker som säljer ett visst märke brukar ha just dom spännena som reservdel, ibland får man dom gratis.

Jag behövde ett spänne till min GoLite Odyssey. Get Out hade inte något, men jag skickade ett e-brev till GoLite och fick två spännen gratis och fraktfritt.

Hej å Tack för alla tips!
Jag får tydligen börja med att fråga på Magasinet eller Naturkompaniet hemma i "Kallsta" och då kanske hjälpen finns närmare än väntat. Om inte det funkar så är jag i Sth nästan varje vecka och jag såg tack vare Calles svar att Get Out kan vara räddaren i nöden. Dom har tydligen en butik i Sth. Jag skall kolla in den i vilket fall eftersom dom verkar ha ett intressant utbud.
http://www.getout.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=Webbsida&ID=107

//Omar

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips