Var får bilen stå nära Storulvån / Sylarna?

Hej

Om ungefär en vecke åker min flickvän och jag till Sylarne och skal vandre där i 7 - 10 dagar. Och då undra jag om bilen får stå vart man vil?

Våre plan var att åke till Storulvåns fjällstation och parkere där (Där finns ett P på fjällkarta Z6).

Men jag fundere på att åke till Enafors eller Storvallen. Det kunne bli bra att börje vandringen därifrån. Men jag vill inte stå med bilen där om dom lokale inte tycker om det eller det stör dom på nogot sätt.

Mvh Anders
 
Storulvån har en stor parkering som brukar vara ganska välfylld. Kostar runt 100kr för en vecka.

Förhoppningsvis vet någon annan bättre om Enafors.

/Ulf
 
Du kommer nog inte ha problem att hitta plaster att ställa bilen. Men förhoppningsvis står den något säkrare i Storulvån, om det nu inte bara är för snöröjningen vintertid som de tar betalt?
 
De har ingen övervakning vad jag vet. Men det kostar ju en del att hålla vägen och parkeringen iordning även då det inte är snö.

100 spänn, det får man 3 timmar och 20 minuter fr i gamla stan i stockholm tror jag. så det är inte så dyrt.
 
Det finns en stor parkering där leden upp mot Blåhammaren börjar också, vill jag minnas. Kommer inte på rak arm ihåg vad stället heter och jag har bara varit där på vintern.
 
Ställ bilen vid Storulvån, är det säsong gör du kanske bäst i att betala men nu innan är det bara att ställa bilen, det finns ingen som helst bevakning på detta.
 
Wolf25; sa:
Förhoppningsvis vet någon annan bättre om Enafors.

I Enafors finns en parkering strax väster om byn, precis efter Enan, till vänster där leden upp mot Silverfallet/Sylarna börjar. P-automat. Åtminstone var det så för ett par år sen, men jag tror att en del fiskare står där så den finns säkert kvar.

Bra ställe att börja vandra från, men bilen får stå nära en stor väg

Hälsn. BM
 
Strax efter bron.

Hejsan!

Jag gick över silverfallet förra året med start i Enafors. Då ställde vi bilen på en öppen ytan på södra sidan om E14 en liten bit väster om bron c:a 1-1.5 km väster om avtagsvägen mot Handöl/Storulvån. Troligtvis samma plats som nämndes tidigare.

Storvallen har jag aldrig startat vid, men det finns i alla fall en stor och bra parkering vid Rundhögen som ligger 9 km norr om Blåhammaren.

Generellt sett brukar det för det mesta vara lätt att hitta parkeringar där det finns leder, annars hade det ju varit svårt för folk att ta sig ut på lederna...

/ Stefan
 
Storvallen...

anders jensen; sa:
Men jag fundere på att åke till Enafors eller Storvallen. Det kunne bli bra att börje vandringen därifrån. Men jag vill inte stå med bilen där om dom lokale inte tycker om det eller det stör dom på nogot sätt.

Mvh Anders

Leden från Storvallen börjar vid vandrarhemmet inne i byn, pratar du med ägarna där är det nog inte något problem att få parkera där. Annars kan du kanske ställa bilen på Storvallens fjällscenter. (hette det förut, vet inte vad det heter nu men där har jag stått :) )

/Sofie
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
kikkit Var får man tälta?... + andra nybörjarfrågor! Fjällvandring 21
Vindskydd Fjällvandra - var? Fjällvandring 26
Tom_S Var sälja en bokning på fjällstation? Fjällvandring 11
Ralphandersson Var hyra stuga för flera toppturer? Fjällvandring 6
pal2 Dag Hammarskjöldfoto - Var? Fjällvandring 11
elinalicia Var ska vi vandra i juli 2021? Fjällvandring 24
skystunt Var du på toppen av keb 11/7-2020? eller känner du någon som var Fjällvandring 0
Ulan65 Var parkera? Abisko, Kiruna eller Nikkaloukta? Fjällvandring 25
Tobias.H Nyligen hemkomna vandrare mellan Kvikkjokk och Hemavan - hur trafikerat var det? Fjällvandring 3
Totteman Var vandra 2020? Fjällvandring 9
kanis Fjällräddning Jokkmokk, var? Fjällvandring 0
ValdemarL Var ladda ned gpx till garmin vandringsleder i frankrike Alpes maritimes Fjällvandring 1
Christoffer Hedman Var ska jag vandra i år? Fjällvandring 9
mkruse Idétorka på var jag ska vandra i mitten augusti Fjällvandring 5
StenenT Var ligger platsen Fjällvandring 4
Bomaye 3 dagar men var? Fjällvandring 7
Örnsätrarn Var ligger detta stenblock? Fjällvandring 37
Malle_27 Jag och min kusin ska vandra i fjällen i Norge i höst har ni tips på var? Fjällvandring 3
Karolina P Storsnasen med sexåring - starta var? Fjällvandring 8
eboklund "De trodde det var sommar" Fjällvandring 247
gowalkabout 7-10 dagars tur- var? Fjällvandring 7
ssjostedt Var ska jag vandra? Fjällvandring 16
på tunn is Var kring kebnekaise är bilden tagen? Fjällvandring 6
wesemi Var vandra dagsturer med barnfamilj Fjällvandring 3
Rundström Var vandra med 2-åring? Fjällvandring 2
Arctic Fox Var vada över Låvdajåhka? Fjällvandring 5
Lina-Arvid Tredagars ensamvandring. Var? Fjällvandring 15
DåligKoll Var köpa karta till Sarek nationalpark? Fjällvandring 9
GusPer Var ska vi vandra i början av april? Fjällvandring 5
gerritholl Var ligger Måskåsj-gammen (någonstans mellan Vájsáluokta och Fjällvandring 0
SofiaLF Helgsvandring i bergsmiljö i oktober - var? Fjällvandring 8
Markholm Första turen ensam, var? Fjällvandring 4
dmchris 3 dagars vandring - var ta vägen? Fjällvandring 3
gerritholl Var ligger Arvidssonstugan? Fjällvandring 10
mnen Var ska jag vandra? Fjällvandring 4
LonelyWolf var vandrade du/ni nationaldags veckan? Fjällvandring 3
Daniel.s Var ska jag? Fjällvandring 4
Elin75 Har fem dygn i början av juli - var ska vi gå? Tips?! Fjällvandring 8
TheDude Spännande & äventyrlig vandring för barn. Var? Fjällvandring 5
rolekl Var ska vi vandra med tvillingar 1,5 år i sommar? Fjällvandring 8
Nehrert Var ligger Niak? Fjällvandring 10
markusbacka Sarek, när, var, hur? Fjällvandring 12
Airfoil Var har ni kameran när ni vandrar? Fjällvandring 7
Kristina&Neo NATO övning i början på sep - någon som vet var? Fjällvandring 13
verlaine Var ska vi vandra? Fjällvandring 6
Lina-Arvid Var ska jag ensamvandra i sommar? Fjällvandring 4
Jan Söderström Jag var på Kebnekaises sydtopp i veckan! Fjällvandring 15
AndSand Abisko-Nikkaluokta – var lämnar jag bilen smidigast? Fjällvandring 8
Norris Var Stora sjöfallet Europas största? Fjällvandring 42
glenn o.c. Vill fjällvandra men var. Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.