Var är denna plats?

Hej,

Jag vandrate i Åre i år. Det var mycket fint resa! Jag fiskade lite också.

Kan ni hjälpa mig. Nästa år vill jag vandra i sådan landskap. Vet ni var kan jag hitta det här fjället? Norrbotten, Gällivare, Sarek?

Tack för hjälpet!

-
Martin

Bilagor

• Fjället.jpg
    Fjället.jpg
    46 KB · Visningar: 1,278
Hej,
här är andra bild. Det finns också en liten tjärn.
Jag skulle vilja vandra och fiska lite här.

Inga förslag?

Tack!

-
Martin

Bilagor

• Fjället2.jpg
    Fjället2.jpg
    16.6 KB · Visningar: 1,081
Kanske Vajggantjåhkkå

Alltid svårt att veta säkert, men det ser ut som Vajggantjåhkkå.

Första bilden då tagen från Rapadalen (i Sarek alltså). Andra bilden tagen uppifrån sluttningen på nordsidan av Rapadalen. Den djupa bäckravinen skulle i så fall vara Godokvagge.

/ Stefan

Alltid svårt att veta säkert, men det ser ut som Vajggantjåhkkå.

Första bilden då tagen från Rapadalen (i Sarek alltså). Andra bilden tagen uppifrån sluttningen på nordsidan av Rapadalen. Den djupa bäckravinen skulle i så fall vara Godokvagge.

/ Stefan

Kanske ska tillägga att det råder fiskeförbud där då trådskaparen var ute efter just fisket :)

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.