Vanligt tvättpulver i portionspack?

Vet någon var man kan köpa helt vanligt tvättpulver i portionspack? Alltså Ariel och
liknande. Gärna i flerpack, alltså 10x1 portioner. Sådana portionsförpackningar brukar
finnas i automater på vissa tvättstugor, dock till överpris. Alltså något i stil med dessa

yhst-29780457573827_2142_2539505

yhst-29780457573827_2142_2617103


Förutom att beställa online har jag möjlighet att inhandla i Sthlm eller Berlin, ifall
någon känner till fysisk butik som har på lager. Addnature, getout och globetrotter
har endast Sea To Summits "pocket" produkter och det är alltså inte sådant jag
söker efter. Att portionera tvättpulver själv i påsar/burkar behöver inte tipsas om,
jag vet att den möjligheten finns.

Ifall det kan tolkas som reklam/säljannonser om man svarar på ovan ställda fråga
så är det kanske lämpligast att tips om återförsäljare skickas som privat meddelande.

Tacksam för svar.
 
Jo Y3 har jag hemma i portionspack, använder det för bl.a. ylle.

Men Y3 innehåller inte enzymer, söker därför ett konventionellt tvättpulver som Ariel eller Via.
 
Rei in der Tube var onekligen en intressant produkt, tackar för det tipset Paul. Dock verkar det precis som Y3 vara ett milt medel utan enzymer (INCI fanns på tillverkarens sida) och är alltså inte riktigt vad jag söker. Jag söker alltså ett konventionellt fullstarkt tvättmedel (Ariel etc.) som inte lämpar sig till annat än att tvätta kläder i maskin. Och hellre i pulverform än vätskeform.
 
Jag söker alltså ett konventionellt fullstarkt tvättmedel (Ariel etc.) som inte lämpar sig till annat än att tvätta kläder i maskin. Och hellre i pulverform än vätskeform.
OK, finns det någon speciell anledning till det?

Rei in der Tube är riktigt effektivt. Det kan jag intyga.

På den här tyska sajten finner man andra Rei-produkter, även sådana som du tydligen är intresserad av: http://www.fit.de/fit-gmbh/metanavigation/bestellen/

~Paul~
 
OK, finns det någon speciell anledning till det?
Inte egentligen, förutom att jag helt enkelt vill ha några paket vanligt tvättpulver som enkelt kan packas med vid resor.

Rei in der Tube är riktigt effektivt. Det kan jag intyga.

På den här tyska sajten finner man andra Rei-produkter, även sådana som du tydligen är intresserad av: http://www.fit.de/fit-gmbh/metanavigation/bestellen/

~Paul~

Kikade under rubriken Waschen men lyckades inte hitta några endosförpackningar där.
T.ex. Rei Grüne Kraft Vollwaschmittel Pulver (vilket skulle motsvara det jag söker) kommer i 1,35kg paket.
 
Inte egentligen, förutom att jag helt enkelt vill ha några paket vanligt tvättpulver som enkelt kan packas med vid resor.



Kikade under rubriken Waschen men lyckades inte hitta några endosförpackningar där.
T.ex. Rei Grüne Kraft Vollwaschmittel Pulver (vilket skulle motsvara det jag söker) kommer i 1,35kg paket.

Nu kanske jag säger något dumt, men plastpåse kan ju inhandlas och lämplig mängd doseras..?

//J
 
Nu kanske jag säger något dumt, men plastpåse kan ju inhandlas och lämplig mängd doseras..?

//J

Att portionera tvättpulver själv i påsar/burkar behöver inte tipsas om,
jag vet att den möjligheten finns.

;)

Du har helt rätt i att det är ett billigt alternativ som funkar, speciellt vid inrikes resor. Men det är inte önskvärt bl.a. med tanke på flygresor och hur mycket onödigt strul det kan bli i tullen ifall man kommer med sina egenförpackade påsar.
 
Om privatpackat tvättmedel utgår med tanke på att tull mm som på plats riskerar att ta det för droger eller annat, varför inte köpa tvättmedel på plats?
 
Om privatpackat tvättmedel utgår med tanke på att tull mm som på plats riskerar att ta det för droger eller annat, varför inte köpa tvättmedel på plats?

Det är naturligtvis också ett alternativ :) Men fortfarande inte ett svar på min ursprungliga fråga.

(Men om du nu vill veta, så för att spara tid och inte behöva ränna runt och söka tvättpulver på främmande ort när man säkert har bättre saker för sig. Sen hittar man troligen också endast stora förpackningar när man hade klarat sig på en eller två doser)

Det finns säkert 1000-sätt att göra på, men det som jag är ute efter är var man kan, på förhand,
köpa vanligt tvättpulver (Ariel, Via, Rei, Persil osv.) i portionsförpackning, som på bilderna i min ursprungliga post.
 
Kanske läge att betala överpris...

Vilket svar har du fått på frågan du mailat till tillverkaren/agenten/försäljaren om att önskar köpa i mindre förpackningar?

När jag har vandrat i Sverige, då har jag använt Y3, nu vet jag inte var i världen du ska vandra och vilka kvalitetskrav du har, men vad gör enzymer som inte ett annat tvättmedel klarar?

Ska du ut i världen lär nog tvättmedelskostnaden bli en av de mindre posterna och ska du tvätta billigt blir det handtvätt och Y3, enzymer kräver värme för att bli effektiva.
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.