Vandringsväg ovanför Laddjujavri samt tältplatser på Cievrralahku

Hej fjällvänner,

Undrar om någon av er har någon info om att gå ovanför Laddjujavri (den rödmarkerade färdvägen)?
Undrar också om någon känner till någon tältplats inom det grönmarkerade omårdet på Cievrralahku?

Tack! :)
Karmas.png
 
Har alltid gått till renvaktarstugan från stigen i öster, ej röda linjen. Misstänker att det kan vara en del vidjesnår. Vid renvaktarstugan finns fina tältplatser precis vid jokken på östsidan. Norr om stugan, mot cievrrajokken finns fotbollsplaner att tälta på. Vindutsatt. Vid de små sjöarna finns lite tältplatser.

Peter

Skickat från min G8341 via Tapatalk
 

avslutad210712

Gäst
Har gått röda linjen för några år sedan. Tyvärr dimma/moln men när de skingrades var utsikten ner mot dalen riktigt fin. Lite brant i sidled på ett ställe men inte något som normala personer oroas över utan mest jobbigt för fotlederna. Ingen vidje förrän man närmar sig Tarfalavagge så håll höjd så slipper Ni det. Vi genade för att vi skulle ner mot fjällstationen och det var inte så smart för då hamnar man i vidjen.
 
Har alltid gått till renvaktarstugan från stigen i öster, ej röda linjen. Misstänker att det kan vara en del vidjesnår. Vid renvaktarstugan finns fina tältplatser precis vid jokken på östsidan. Norr om stugan, mot cievrrajokken finns fotbollsplaner att tälta på. Vindutsatt. Vid de små sjöarna finns lite tältplatser.

Peter

Skickat från min G8341 via Tapatalk
Tack för input!! /Peter
 
Har gått röda linjen för några år sedan. Tyvärr dimma/moln men när de skingrades var utsikten ner mot dalen riktigt fin. Lite brant i sidled på ett ställe men inte något som normala personer oroas över utan mest jobbigt för fotlederna. Ingen vidje förrän man närmar sig Tarfalavagge så håll höjd så slipper Ni det. Vi genade för att vi skulle ner mot fjällstationen och det var inte så smart för då hamnar man i vidjen.
Stort tack för input!!😃 /Peter
 
Hej!

Jag har också gått ungefär som den röda linjen, men jag tog mig även ut på Darfaloalgi och tältade där. Fint där men lite kinkigt med färskvatten. Håll lite höjd längs Laddjuvaggi för att undvika det värsta storväxta enriset (faktiskt mer enris än vide). Passagen över Garmaspakte är helt odramatisk. Sikta mot de små sjöarna öster om.

God tur!
/ Filiokus
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...