• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Vandringssällskap

Hej!

Johanna och Elisabeth är också välkomna till vandringen. Det var dags tjejer (!), för jag började känna mig ensam bland killarna även om alla dem verkar rätt trevliga!

Elisabeth: vi har tänkt oss gå ca 1,5-2,0 mil per dag.

Jonas: jag gör inget för min del om det blir Ritsem-Kvikkjokk eller Kvikkjokk-Ritsem. Men jag tycker att det blir mycket finare att avsluta Padjelantaleden i fjällen och bland sjöarna. Det verkar vara bra för några av oss. Låt oss bestämma att göra Kvikkjokk-Ritsem då. Kan du boka om ditt tåg så att du hinner med bussen till Kvikkjokk?

Johan: när vi pratade med varandra i lördags sa jag att jag skulle kolla om det finns plats i bilen med Håkan. Jag lyckades nå honom per telefon idag och det finns plats till dig. Nu är vi fyra i Håkans bil och vi åker den 12:e på kvällen från Stockholm runt kl.20. Kolla när du kan vara plats den 12:e för att åka med oss.

För de andra: Sebastian skrev att han skulle åka bil till Kvikkjokk också. Vänliga kolla direkt med honom om ni kan åka bil med honom.

Mvh,
Aurélie
 
Det är alltid kul med sällskap i bilen eftersom det är en ganska lång resa. Tiden är väl inte riktigt bestämt men är ganska flexibel. Finns plats för tre till med packning. Har en Volvo V40. Hör av Er Ni som vill åka. 070 73 45 610 når Ni mig på !!
 
Hej igen!

Jag är glad att se att vår vandringen väcker intresse hos andra.

Ändå tycker jag att det borde finnas en gräns på hur många vi ska vara. Om jag räcknar rätt så är vi nu 10-11 stycken som mailat sitt intresse och vi börjar bli lite många. OK, je fler, desto roligare, men jag vill inte "massvandra" (om ni förstår det jag menar). Jag flyr Paris för att slippa folk ett tag...

Personligt tycker jag att Fredric ska vara den sista att anmäla sig till vår vandring. Hoppas ni förstår.

Mvh,
Aurélie
 
*S*

Det var ju väldigt vilken aktivitet jag satte igång*s*
Har varit roligt att läsa om utvecklingen, synd att jag inte följer med själv. Hursomhelst så fick jag reda på att jag inte har semester v.33 så det var tur att jag inte bokade in nåt iaf.
Jag önskar alla en trevlig vandring på Padjelantaleden och hoppas jag får möjlighet att vandra med någon av er i framtiden....
Go tur
 
Är det någon som känner sig som samordnare och administratör? Samla ihop alla adresser och nummer, så att vi kan ha en mailkontakt? Samt, se vad alla idé och mening och mål är mm... Samt se vilken gemensam utrustning som finns...

Fredric
fredric@citrus.nu

[www.glädje.nu / http://www.starkare.com]
 
Hej alla, Fredric du får gärna agera kapellmästare. Vi har tillgång till 2 bilar så det är 8st som förhoppningsvis kan vara i Gällivare 13/8 em, mitt telnr 08-7129825, 0702207652.
Håkan.
 
Ok...

Kommer tyvärr vara på semester under kommande två veckor, så då är jag inte jättetillgänglig, vore bra om någon annan kan dra i trådarna... Någon?

Självklart kan jag samla info mm...
 
Sebastian! Jag har inte ordnat någon transport ännu, så eventuellt skulle jag vara intresserad av att åka med dig. Åker du också upp den 12 och hem den 21?
 
Hej!

Härligt med alla som vill med! Jag kan knappt bärga mig tills det bär iväg.

10-12 pers är nog max vad vi kan gå i en grupp. Ett alternativ är att vi skulle kunna dela upp oss i två grupper? Det kan bli svårt att få det att funka om vi är 10-12 pers när det gäller var vi ska campa, hur långt vi ska gå, när vi ska pausa etc. Och sen blir det ganska "bullrigt" när man är 10-12 pers. Djur och fåglar skräms på avstånd vilket förtar lite av naturupplevelsen.

Men det är en senare sak att bestämma. Jag kan gå i större grupp eller mindre, har inte så stor betydelse.Nu gäller det att fixa så alla är plats i Gällivare när det beger sig.
 
Hej Johanna !!
Jag har pratat lite med Jonas och han åker med så självklart finns det plats för dig oxå. Blir ju billigare om man är fler. Tror att det blir någon/några fler dagar om vi håller oss till 15-20 km / dag. Sen får vi nog ö-natta i Ritsem innan hemfärd. Men om du fortfarande är intresserad av skjuts så hör gärna av dig på 0156-166 55 alt 070 73 45 610.
/Sebastian
 
Hej Johanna !!
Pratade nyss med Jonas och hämtar upp honom i Arlanda den 12 aug. Åker tbx den 21. Det är målet i alla fall. Ev. Varifrån vill du bli upplockad ?? Vill du ev åka med tbx ?? Hör gärna av dig ...
/ Sebastian
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...