• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Vandringssällskap

Alltså

...jag måste vara i Kvikkjokk kl 17.15 lördagen den 20/8 för att kunna vara hemma ca 17.00 på söndagen den 21/8. Det tar minst 24 timmar att ta sig hem med tåg.
Alternativ är ju flyg som jag ska försöka kolla upp.
Återkommer
 
Hej!

Det är roligt att se att vi sätter lite fart på resplaneringen. Vi kommer nu till punkten: vandringen själv.

Jag erkänner att 3 mil blir kanske lite hög takt. Vi åker inte dit för att snabba oss så klart, jag den första. Jag tänkte bara på att Stefan skulle inte hinna hela vägen och jag tyckte att det var synd. Men vi ska anpassa oss vid det vi vill och kan göra.

Jag tältar gärna men... jag äger inget tält. Jag är redo att köpa ett innan vi åker. Jag ska kolla det.

Vi hörs angående packningen!

/LiLy

Jag har ett franskt mobilnummer men det blir inte dyrt alls att skicka SMS från utlandet:
+33-613.039.495
 
Gear

Tält blir nog inget problem. Jag har ett tre mans McKinley och ett Trangia kök med gasbrännare (lilla modellen dock). Tippar på att fler har tält och kök, så jag tror inte du behöver köpa ett.
 
Hej!

Min kompis ska inte med. Jag skulle ringt dig Håkan igår men jag hann inte och ville inte ringa försent. Så då är vi vad jag vet bara tre i bilen, eller hur Håkan? Jag och Håkan pratade om att köra vid 8-tiden den 12:e. Skulle det bli då så kommer jag med tåg till Sthlm 19.40. Det vore bra att spika en tid för avfärd med bilen.

Riktigt kul med ett gäng!!

Det finns stugor längs vägen men man är ju aldrig garanterad plats så vi måste ha tält med oss. Jag har inget tält tyvärr. Men skulle eventuellt kunna köpa. Jag har ett stormkök. Det här med tält och kök kan vi nog fixa lite längre fram. Det viktigaste just nu är transporterna.

Hur många är vi nu?

mvh

/christian
 
lite probelm

Hej!
ja jag har ett problem.
kommer inte till gällevari på hela helgen!!
Tänkte att det löste sig lite lätt!!
Annars är allt lungt.
jag en lumpa kompis i gällevari får höra med honom. hur kommer ni till bilen?
var tänkte ni dumpa den?
Mvh jonas
 
Hej. Vill inte verka negativ men det är 6v kvar till sem och man hinner både gifta och skilja sig på den tiden, förstår att det kan hända massor av saker under de veckorna, det verkar bli väldigt mycket tider att ta hänsyn till, verkligen svårt att hitta något som passar alla. Ett förslag, om man utgår från Abisko sönd 14/8 på morgonen så kan man säkerligen hitta en rundtur som passar till tåget hem.Jag för min del fortsätter gärna till keb/nikka eller Salto. Tror att man bör vara självförsörjande med tält,mat,kök osv..., när jag åker hemmåt vet jag inte det beror på lust och väder. vad tror ni om detta?
Håkan.
 
Hej,

Ja, mycket kan hända med folk hit och dit. Jag tycker att Padjelanta lockar mest men det vore synd om alla inte kan följa med.

Stefan: Har du funderat på att flyga ut från Staloukta? Det går ju helikopter därifrån och då kanske det passar?

/ce
 
INGEN FARA

Hej! Vandra vänner!!
Jag skulle kolla flyg mellan kvikkjokk å ritsem.
Då visade sig att det vist gick en bus från kvikkjokk till jokkmokk
på lördag 17:15
Så då kan lika gärna hoppa på tåget morjus för mitt tåg går förbi där ändå.
så det finns ingen anledning stressa till gällevari.

så för min del finns inga problem att vandra med er genom padjelanta.
härligt att det löste sig så smidigt.
så vi syns i gällevari.

vi hörs snart igen!!
Mvh Jonas
 
Hejdå

Jag följer inte med er. Blir för bökigt och stressigt. Jag och en annan kille från Malmö ska gå fjällräven classic istället mellan 30 juli-6 augusti, vill nån följa med på det istället hade det varit kul.
Ses kanske nåt annat år
Ha en bra vandring
mvh Stefan
 
Hej!

OK Stefan, tack att du meddelar oss att du inte följer med. Jag vet inte var du får stress ifrån för vi har försökt anpassa oss till alla (till ex: förkorta Padjelantaleden eller hitta ev. andra leder som var lämpligare för alla). Jag önskar dig en rolig vandring på Fjällräven Classic.

Är det någon annan som vill hänga med oss så är det klart fortfarande öppet till vem som helst som är motiverad. Det är lugnt att ordna sin resa dit. Resmöjligheter finns längre upp här i forumet. Vi ska i alla fall träffas i Gällivare (busstation) den 13:e.

Jag är själv som tjej så länge. Det hade varit roligt att ha en tjej / två tjejer till i gänget.

Ta dina skor på och följ med oss i fjällen!

/LiLy
 
Hejsan

Hade verkligen varit roligt att vandra uppe i sarek eller var det nu bär av och lära känna lite nytt folk med samma intressen. Jag åker ner mot tyskland idag och ska vara där i en vecka och vandra sen direkt där ifrån upp till göteborg och klättra i en veckas tid, så kan "tyvärr" ej läsa av min email. Men ifall någon av ni andra som har planerat att åka iväg och vandra kan slå mig en signal på 0735-344891.

Hälsningar Johan
[Ändrat av jlofg 2005-07-05 kl 13:06]
 
Vi tappar en... och får en ny!

Hej Johan,

Jag fick ditt SMS och svarade till det. Kul om du följer med. Jag kan hålla kontakt med dig via SMS medan du är i Tyskland och sen i Göteborg.

SMS:a gärna när du behöver mer info om vår resa till Lappland.

Mvh, Aurélie.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.