vandringsresor

Hej,
jag vill åka på en "anordnad" resa (eftersom jag åker själv) så gör jag det bekvämt för mig. När.. vet jag inte, vill börjar planera iallafall.är det någon som har åkt på nått sånt som vet vilken organisation man ska välja? Är inne på Kilimanjaro, någon som har varit där? :)
 
Prova danska Topas!

Hej Toviss utan att veta ngt om din ålder eller preferenser kan jag bidra med följande:

Jag har åkt med arrangerade vandringsresor med flera arrangörer.
2002: Italienska Tyrolen med Prima Travel, svensk arrangör, bekvämt men inte särskilt äventyrligt. Stora grupper.

2009: Med Världens Resor till Kirgizistan, fantastisk resa, bra arrangör. Tältvandring på hög höjd. Rekommenderas. Tror de kör Kilmanjaro också.

2010: Med danska Topas (www.topas.dk) till Grönland. De har massor med roliga aktivitetsresor, kan varmt rekommendera dem. Kan du inte danska kan de engelska.

2014: Med Topas till Toscana, kombo av vandring och matlagningskurs, i februari. Annorlunda upplägg, men en hit.

Har nöjda kompisar som åkt med www.pathfindertravels.se. Har kompisar som åkt nöjda med Läs & Res, de kör Kilimanjaro tror jag.

Lycka till!
Cecilia
 
UCPA (http://www.ucpa.se/sommar) ska också läggas till listan. Var ett tag sedan jag var iväg på sommarresa, men de har alltid varit bra, men Kilimanjaro blir nog svårt via svenska hemsidan. Men ring eller maila o fråga dom eller leta på ucpa.com.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Mooose Färdiga vandringsresor Trekking 8
Isa1 vandringsresor västra kanada Trekking 0

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.