Vandringsresa

Hej !

Jag undrar om någon skulle kunna tipsa mig angående vandringsresor. Jag undrar om det finns någon form av "gruppresor", dvs med guide antingen i Sverige eller utomlands i vilken en ensam tjej med god fysik/kondition och som älskar vildmarksliv skulle platsa. Det tycks vara svårt att hitta denna typ av resa, så om någon vet någon och kan tipsa mig om den blir jag mycket tacksam.

Hälsningar Susanne

Äventyrsresor

I Sverige har ju t.ex. STF gruppresor (www.meravsverige.nu) i fjällen. Vill man resa ut i världen finns ju Äventyrsresor (www.aventyrsresor.se). Kropp och äventyr finns också (www.kroppaventyr.se), fast jag tror att de ägnar sig mer åt bestigningar av trekking-toppar typ Kilimanjaro och Aconcagua. Sen kan man ju hänga med utländska gruppresor, finns säkert hur många som helst.

Jag har själv aldrig testat en gruppresa, men någon gång kanske...

/Jonas U

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Håller med Bertil...

... Sundqvists är ett bra alternativ som jag prövat (Tatrabergen). Åker med dem till Dolomiterna inom kort. De har både dagsturer (Österrike, Italien m fl länder) och veckoturer (som jag själv ska på). Åker själv, inga problem. Mycket trevligt!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips