Vandringsleder på Färöarna?

Någon som har varit på Färöarna och vandrat och kan berätta om det finns leder så som det finns Kungsleden i Sverige, med eller utan stugor? Det jag har hittat hitintills är bara små korta "stigar" som går från samhällen och tillbaka. Vi tänkte vara ute och vandra i en vecka.

Det verkar inte finns några vandringsleder på Färöarna, typ Kungsleden eller Landmannalaugur på Island. Jag har letat förtvivlat efter information på nätet och i olika forum men inte hittat något. Jag har också frågat men inte fått något svar. Det finns korta dagsstigar som går från samhällen och efter ett par km går man tillbaka. Vi tänkte vara ute i 5-6 dagar men det ser mörkt ut än så länge.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips