Vandringsbart från Kläppen upp mot Torkilstöten?

Hej på er!

Har läst typ en miljard trådar om fjällvandring på detta forum, men detta är mitt första inlägg.

Från Kläppens parkering norr om Ljungdalen finns en vinterled direkt upp genom skogen upp mot Torkilstöten åt Himmelsrasta till. På Lantmäteriets topografiska karta är den, om man zoomar in ordentligt, markerad som en stig. Är det nån som vet om denna led är vandringsbar sommartid? Jag vet att vinterleden från Torkilstöten mot Helags funkar att vandra.

Planen är att ställa bilen vid Kläppen, och spendera ett par dar vid Helags, men jag vill helst inte gå exakt samma väg både dit och tillbaka. Typ genom Kesudalen dit och via Torkilstöten hem, men inte ner vid liften, utan ner till Kläppen.

Nån som vet?

Bilagor

• 70DB0C43-1128-4704-87C7-129FD63D4E57.jpg
    70DB0C43-1128-4704-87C7-129FD63D4E57.jpg
    102.9 KB · Visningar: 458

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips