Vandringsällskap på fjällvandring i sommar?

Hej!

Jag är sugen på att fjällvandra i sommar och tycker det vore roligt med sällskap =) Jag är 28 år, positiv, glad, har lätt för att anpassa mig och komma överens med de flesta.

Jag har inga direkta preferenser avseende vandringen då jag tidigare endast gjort diverse dagsvandringar - jag vandrar gärna med någon/några som är nybörjare som jag, eller med någon/några mer erfarna..
Jag skulle föredra att vandra på vandringsleder, med är öppen avseende att tälta eller bo i stuga (eller en kombination?)

Jag vill helst vandra någongång under v 29-32 och cirka en vecka.

Så, är du också sugen på en fjällvandring vore det jättekul om du hörde av dig =)

//Sara
 
Jag börjar också bli sugen på en fjällvandring. Har vandrat en del på egen hand men även i grupp. Är öppen för det mesta.
 
Hej!

Det låter jätteintressant! Letar också efter sällskap för en veckovandring.
Inga direkta preferenser jag heller, men av rent egoistiska skäl vandrar jag gärna i Jämtlandsfjällen eftersom jag bor i Åre :)
Men är absolut inte omöjlig.
Erfarenhet av diverse strapatser, men inte just fjällvandring, förutom kortare turer.

/Jakob, 33-årig göteborgare i exil i Åre.
 
Hej på er!
Tänker oxå ge mig ut i sommar, hade funderat på Jämtlandsfjällen och ca en vecka och helst augusti.
Satt igår och skissade på följande tur:
Storulvån - Gåsen - Helags - Sylarna - Storulvån
Jag hade tänkt stanna en dag extra vid Helags och Sylarna och ev. Göra toppturerna där men jag är flexibel - inget är hugget i sten :)

Är en glad och öppen tjej på 43 år.
Har gjort några kortare vandringar i Keb området samt dagsturer i Grövelsjöfjällen
 
Hej!

Jag har också varit sugen på fjällvandring i sommar, vecka 31 eller 32, men dragit mig lite för det eftersom jag saknar vandringssällsskap. Har tidigare gjort ett par veckolånga vandringar med tält + dagsturer i Kebnekaisefjällen så nu skulle det vara spännande att se något annat, t.ex. utforska Jämtlandsfjällen. Men jag är också öppen för mycket - även Kebnekaisefjällen igen! Föredrar dock kalfjäll framför skogigare leder - så man får sig lite utsikt :)

Är 32 år och bor i Skåne. Ta inte illa upp killar men jag vandrar helst med kvinnligt sällskap, om det är sällskap jag inte redan känner. I övrigt är jag nog en ganska lätt person att umgås med :)

/Julia
 
Hejsan!

Jag och hunden har en planerad vandring och ska gå hela Kungsleden, Abisko-Hemavan den 5-20 juli. Det kommer bli rätt långa dagar med i snitt 30km om dagen. Är du eller någon annan sugen att haka på en kortare eller längre sträcka är ni välkommen.

Firar min 27:e födelsedag någonstans mellan Kvikkjokk och Ammarnäs. Kanske någon i Jäckvik som bjuder på en fika om man tittar förbi :)

/Jonny
 
Också hund

Jag hade också planeratt att vandra hela Kungsleden Abisko-Hemavan i sommar.
Men en KFK (Militärutbildning) bryter av min semester en helg.

Men Abisko förbi Kebnekaise till Nikkaluokta Vecka 29 (och första halvan vecka 30) eller veck 31-32ska säkert bli av.
Tältning under vandringen är tanken.

Jag är 29 år, ny Göteborgare från Lidköping och hunden Elton är 1 år.
Vandrat i fjällen en gång 2012, Saltoluokta Kebnekaise - Nikkaluokta

//Clas
 
Hej,

Ett tips till alla som söker vandringssällskap är att som komplement till fantastiska utsidan också kolla upp Friluftsfrämjandets utbud av fjällvandringar. Eftersom vi är en ideell organisation så sker dessa ofta till mer eller mindre självkostnadspris. Jag kommer själv eventuellt anordna en kortare höstvandring i Vindelfjällen! :)

hälsar

//Peppe, fjälledare i Friluftsfrämjandet
 
Padjelanta kanske?

Hej Julia och Sara

om inte siffermässig ålder spelar roll (jag är 55) så vill jag gärna ha sällskap i Padjelanta, avresa 28/7-1/8, måste vara i Sthlm senast på morgonen 11/8. Tänker mig start i Ritsem och slutmål Staloluokta eller Tarrasluoppal. Vill så gärna tälta men det blir tungt om man är själv. Dessutom säkrare och trevligare med kompis. Hon jag skulle gått med drog sig ur (ville hellre sitta o skriva på en kobbe i Bohuslän.)
Jag är hyfsat fjällvan, (Sarek en tur, mkt Jämtland, Vakko-Nikka, många dagsturer), har bra tält och gott humör.
C.
 
Kul med sällskap!

Hej Sara, Jonas på 23 år här. Jag tror inte det kommer vara aktuellt för mig att fjällvandra de veckor du föreslagit. Men kommer gärna ut på 1-2 dagars vandringar Stockholm i omnejd(se tyresta som exempel) Även kajakpaddling är aktuellt. Har all utrustning som krävs för såväl dags och övernattningsturer :)

Ser gärna att du skickar ett PM om det låter intressant :)

//Jonas
 
Jag är också sugen på att fjällvandra under sommaren men mina vänner är inte lika sugna. Har tänkt mig Abisko till Nikkaluokta ca v 32. Jag har heller inte fjällvandrat tidigare men tänkte gå på led, som jag förstått det så rör det sig ändå lite människor ute på vandring där fram och tillbaka så förhoppningsvis ska man väl inte komma bort. Sofia är mitt namn och 20 år gammal är jag, dessutom har jag en hund som jag tänkte ta med. :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Maxplosive Rekommendation på 1 veckas vandring? Fjällvandring 10
Jazzy Magsjuka på Kebnekaise Fjällvandring 15
Keep_walking Marsfjället - tips på rutt Fjällvandring 3
stormfrog Tips på hur jag tar båda Sytertopparna bäst i följd? Fjällvandring 1
xoxoxo Kiosk för en dag uppe på Kebnekaise, vad går hem? Fjällvandring 17
Get1 Första Sarekturen! tips och åsikter på planerad rutt. Fjällvandring 47
JohannaO Tips på tältplats Vallbo-Anarisstugan-Lunndörren-Vallbo Fjällvandring 8
sanoj89 Tips på vandring 3-4 dagar som nås med bil från Göteborg? Fjällvandring 2
ybe Tips på turer kring Abisko slutet av juni? Fjällvandring 4
cloud76 Lämplig färdväg upp på fjällen direkt väster om Vaisaluokta Fjällvandring 2
mikael.johansson Synpunkter på sarekvandring Fjällvandring 23
ErikaJT 2-3 dagarstur på Vestlandet? Fjällvandring 6
bridal123 Köpa renkött på vägen till Suorva Fjällvandring 20
Elvah Vad bräcker Rapadalen The Dark Side? Ge mig tips på ställen folk inte vill till Fjällvandring 26
sebsts Tips på vandringsrutter 7-14 dagar i Norge, Juni/Augusti Fjällvandring 9
mrty tips på 2-4 nätters fjällvandring med fiske? NORGE Fjällvandring 4
fonkymon Nybörjare, tälta på vandring, utrustning? Fjällvandring 27
Eriktobieson20 Gröna bandet på hösten , Norr till syd Fjällvandring 8
Gupta2 synpunkter på Sarekvandring Fjällvandring 18
HanSolo Tips på 3-4 nätters fjällvandring med barn? Fjällvandring 10
ulfbn Grundstens På Fjälltur i epub-format? Fjällvandring 1
GezaX Abisko i slutet på september TIPS? Fjällvandring 1
Jockan Tips på en 3-4 dagars vandring kring Abisko, Riksgränsen osv Fjällvandring 1
Hefigu Unna Allakas, men sen? Tips på rutt... Fjällvandring 8
Wishmazter Snöläget på Cievrralahku/Tjeuralaku? Fjällvandring 5
Sewen Lofsdalen - tips på dagsturer med barn Fjällvandring 2
elinalicia Kort fjällvandring på kalfjäll Fjällvandring 12
coverman Önska tips på dagsturer kring Abisko för nybörjare. Fjällvandring 8
Wwiddan Tips på rundvandring i Jämtlandsfjället Fjällvandring 9
anderstegnell Feedback på planerad nybörjartur i Jämtland. Fjällvandring 10
ntnhln Tältplatser på Boalnotjåhkkå (Vájsáluokta). Fjällvandring 1
sauln tips på 2-3 dagar vandring från grövelsjön Fjällvandring 6
Töre Söker tips på rutt nära Helags Fjällvandring 12
pal2 Tips på fjällsemester - Vart? Fjällvandring 14
WilliamGurebo Temperatur i Sarek på sommaren? Fjällvandring 6
Esko747 Högre upplösning i lantmäteriets karta på nätet Fjällvandring 32
Andrea1 Hur fästa snöskor på ryggsäck Fjällvandring 0
Andrea1 Hur fästa snöskor på ryggsäcken Fjällvandring 5
Kvark Film: Sarek i slutet på augusti 2021 Fjällvandring 13
Ljung_dalen Norge på Tvärs Fjällvandring 4
Tom_S Var sälja en bokning på fjällstation? Fjällvandring 11
JimmyH 30- 31 augusti kommer Telia att utföra planerat arbete på mobilmasten vid Blåhammaren, Fjällvandring 0
KimE Sex personer fast på Kebnekaise Fjällvandring 29
Tobias.H Padjelantaleden - Tips på alternativa rutter Fjällvandring 3
Mumfi Feedback på två turer (Salto-Salto via Sarek, Abisko-Nikka utanför KL) Fjällvandring 3
Terhol Tips på en rundtur i Norrbotten Fjällvandring 1
Moga Jämtlandsfjällen slutet på sept, temperaturer? Fjällvandring 7
dexznrl Diverse hygien på vandringen Fjällvandring 30
Folkhem Kungsleden på 3 veckor, Hemavan-Abisko Fjällvandring 16
erikiiofph7 Myggåtgärder på vandring Kungsleden Nikkaluokta - Vakkotavare Fjällvandring 19

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.