Vandring på Korsika

Är det någon som har erfarenhet av Prima Travel och deras vandringsresor? Funderar på att resa med dom till Korsika.

Prima Travel till Korsika

Hej Bernt!

Tänkte i höstas ta hela företaget till Toscana med Prima Travel. De (Johan Magnusson mfl.) hittade superbra lösningar åt oss och var kunniga och trevliga, och jobbade snabbt utan strul. Tyvärr fick vi hoppa av i sista minuten, men jag kan varmt rekommendera dem. (Klart överlägsna exempelvis Äventyrsresor).
Vet däremot inte vad de har för kompetens på Korsika (som jag för övrigt funderar på att resa till i höst), men Toscana var de fena på!

----------------------
benstal (Bernt Stalinger)
antal inlägg: 4
profil |email||andra inlägg
2003-01-23 12:47 redigera

Är det någon som har erfarenhet av Prima Travel och deras vandringsresor? Funderar på att resa med dom till Korsika.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Prima OK

Hej!
Har varit med Prima på La Gomera (en ö att starkt rekommendera) och i Chamonix. Vi var mycket nöjda med arrangemangen.

Med på resan till La Gomera var även några som varit med Prima på Korsika och de föreföll mycket nöjda.

Själv kommer jag ev att åka med Prima till Val Gardena i år.

Bertil

Re: Åk själva

articat; sa:
Bättre att ni åker själva om ni inte söker kontakt vill säga. GOOD LUCK....

Det kan säkert vara praktiskt med någon form av gruppresa,
kanske rentav billigare. Men om syftet är att gå GR20
så tror jag det är direkt meningslöst att gå fler än 3-4 tillsammans.

Jag gick ensam, men var sällan ensam. Jag är glad att ha vandrat
på Korsika, men jag gör aldrig om det, och jag hade en besinningslös längtan efter ensamhet efteråt. Den fanna jag
i Havsalperna och Jotunheimen.

http://www.mai.liu.se/~pehac/ensamhet.html

il C.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips