Vandring med barn

Hej!
Vi har tillsammans med min hustru och vår lilla son tänkt vandra i Sverige eller Norge i sommar. Vår son fyller ett år i februari så vi måste bära honom på ryggen.
Nu tänkte jag be om råd. Hoppas att någon kan hjälpa oss. Vi skulle vilja vandra i norra Sverige eller någonstans i Norge, men vi känner inte till några rutter. Vi tänkte göra etpapper på två-tre dagar åt gången och däremellan bo i stuga eller liknande. Har ni några bra förslag eller vet ni några bra länkar på internet angående vandring med barn?

I somras vandrade vi i Sälenjällen och det gick bra med tanke på att vår son då var så liten. Då gjorde vi bara endagsvandringar.

MVH: Jan

barn

Jag slår ett slag för Grövelsjön, där man bl a hoppar över till norska sidan med närhet till flera toppar, och närhet till skyddade boenden: Grövelsjöns fjällstation ligger lämpligt till för turer på några dagar i högfjällsterräng. För att komma åt stugor i området på norska sidan; ta kontakt med norska NTF. Naturvårsverket eller Skogsvårsstyrelsen har stugor att låna ut på svenska sidan, tror jag. OBS! Forumet har en särskild tråd för barn och friluftsliv.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.