Vandring kring Vålådalen - sällskap sökes!

Verkar inte blir ensam ändå...

Hej allihopa!

Tusen tack för alla fina tips, jag återkommer efter min resa med en uppdatering om hur blött det är, hur mkt mygg det finns osv.

Nu verkar det inte som om jag kommer bli ensam på min vandring ändå... Min kära mor tänker inte låta mig vandra ensam utan istället följa med! Kul säger jag (så länge hon inte överanstränger sig, hon är ändå 59). Jag försökte nämligen övertala henne tidigare men då hävdade hon att hon var upptagen - nu när jag har bokat biljetter blev det dock mer liv i luckan hihihi

Så... Nu kommer jag säkert oroa mig för henne istället :D Men det gör inte så mkt - är glad att hon ska följa med!

Ha en go eftermiddag!

//Elle

Fjällkartor

Hej hopp!

Nu är ni säkert så erfarna att ni redan känner till detta men i alla fall: jag vill "varna" er för att köpa fjällkartor på Naturkompaniet där de kostar 110 kr st. På kulturbutik kommer man undan med 67 kr st (+ 19 kr i frakt som man kan slå ut på antal införskaffade kartor).

Alltså: var inte lika dumma som jag som köpte kartor på Naturkompaniet...

//Elle

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips