Vandring i juni

Hej.
Jag och min fru har tänkt att vandra lite i början av juni en vecka kanske en och en halv. Skulle vara glad om vi kunde få lite förslag, har väl kanske tänkt nånstans i dalarna. För att senare i höst gå Kungsleden Abisko-Vakkotavare. Det är lite för mycket vatten där i början av juni och orkar inte vänta tills längre fram. vi är ganska vana att vandra och så har vi två hundar med oss. skulle vara roligt om man kunde ta med sig flugfiskespöt och fisaka någon dag också. Hoppas vi kan få hjälp att hitta någon fin led. Vi bor i tält.

MVH
Erik

hej
det finns ju vandringsleder överalt men dom kan vara ganska skiftande ,runt siljan är det inte så vilt utan mer kulturvandring men om du söker dig in mot malingsbo klotenområdet så är det fina fiskevatten och vacker natur. sälenringen kan var blöt så tidigt. jag tycker bergslagsleden är fin starta i kopparberg och vandra söderut det finns fina turbeskrivningar på nätet länsstyrelsen örebro län har det som behövs.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Grövelsjön

Vandra i dalarna.............

Det första som slår mig är Grövelsjön.
Gå mot Hävlingestugorna (har för mig att de heter så). Redan där har du ett litet fiske paradis.
Går lätt att hitta fina rundturer vid Grövesjön.

Kolla in på vår hemsida så kanske du hittar något lämpligt ;)

www.traneving.se

/Helena

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips