Vandring/äventyr sommaren 2013?

Jag, pojkvännen och två polare ska vandra i Sarek! :D Drog igång planeringsarbetet senaste helgen, vi har en del vana av att gå ledat men jag har bara gjort en fjällvandring. De andra har gått flera turer i Jämtland och kring Keb. Sen hoppas jag att jag får tid till att segla också men jag är inte säker på att det passar in i sommar.. Stackars båt.

avslutad210712

Gäst
Hallå, avslutad210712! Jag satt häromdagen och tittade på just den vägen, alltså platån från Nikkaluokta till Tarfala. Vet du om det går att ta sig den vägen ända till Kaskasatjåkka utan att behöva gå ner i dalen vid forskningsstationen? Krävs det någon klättring?

Jag är ganska säker på det. Titta i den här tråden och inlägg #2 :)

http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=45404

[Ändrat]

När det gäller klättringen så är jag inte helt säker men om det är den toppen jag tror så tror jag att det krävs någon form av säkring i alla fall på något parti men jag är som sagt inte helt säker på det heller. Vet dock att den toppen är rätt debatterad på utsidan och andra ställen så googla så får du säkert svaret.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Och Skottland, förutom Hemvan som jag nämnde tidigare. Vi skall campa, vandra, titta på slott och välkända sjöodjur.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips