Vandra i göteborgstrakten

Re: Hallå Niklas

gahne; sa:
Hur gick(!) det?
Blev det Bohusleden, Vildmarksleden eller något annat? Vad tyckte du? Funkade utrusningen?

Jodå, bra gick det! Det blev till slut en helgtur på vildmarksleden, skatås till hindås. Ganska trevlig led med fin natur, speciellt i början av leden med getryggen och så (schysst utsikt). Det var ju en del grusväg och motionsspår att gå på men det får man väll leva med om man ska vandra i södra sverige. Det enda jag kan klaga på är nog att utmärkningen av leden var lite lustig. Där leden gick på en stig genom skogen och det inte fanns någon korsning och var helt omöjligt att gå fel var leden markerad på vart annat träd(!). Så fort man kom till en korsning och var tvungen att fundera lite på vart man skulle, så fanns det inte en markering på flera hundra meter. Inget stort problem eftersom det inte är så svårt att hitta ändå, men som sagt lite lustigt.

Hade väll skapligt väder med inte allt för mycket regn och några minusgrader på natten. Utrustningen fungerade prima :) Ville igentligen bara testa om min gamla billiga softpack som jag haft som reseryggsäck fungerade att bära tungt i, och det funkade skapligt. Men det blir nog en ny till i vår :)

Tack alla för hjälpen!

/Niklas

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips