Vandra från Narvik till Kebnekaise

Hej.

Jag hade tänkt att vandra tillsammans med två vänner från Narvik till Kebnekaise de två första veckorna i juli. Detta för att även få se och ta del av en norsk fjord. Någon som vandrat därifrån och har förslag på vilka leder som är att rekommendera? Vi är hyfsat vältränade och har för avsikt att ta med oss mat för hela resan. Till förfogande har vi ca 10 dagar vilket jag antar gör att vi inte behöver stressa och ev. ger oss möjlighet att ta någon avstickar samt bestiga Kebnekaise.

/Peter

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Finns en

del skrivet om sträckningen tidigare här på Utsidan. Bl a har jag med några kamrater åkt i stort sett samma sträcka på skidor fast åt andra hållet med mål i Beisfjord en mil SO om Narvik. Går lokalbuss mellan Beisfjord och Narvik.

Se tråden http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=57081 för mer info. Sök på Beisfjord och Hunddalen så hittar du fler trådar.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips