valet står mellan Hilleberg Akto vs Hilleberg Unna

[...] tillbringade en dryg vecka i Sarek i varierat väder. [...] Få saker är så kompromissande som tält. Jag skulle vilja komplettera med Nallo 2/3 GT så småningom...

Gammal tråd jag vet men fortfarande aktuell. Jag köpte efter många om och men Unnat. Har ångrat mig och vänt tillbaka flera gånger om vid det här laget, det är för tungt och för trångt för blöt packning, det är så glädjande lättrest och rymligt, det går att sova två, det går inte att sova två. Jag har landat i att det är fantastiskt! Och jag blir otroligt sugen på att bränna in en veckas tur med en (sedan hyfsat många år) god vän! Sex konsekutiva nätter är skapligt märkbar skillnad från två.

Så tack för peppen

Unna in use

Har varit en fan av akto ...men lite tight att ligga och vänta väder i flera dygn..med allt kring kör regnställ av och på för att gå ut..så jag testade ett Unna ..och hela världen öppnade sig bildligt talat väger lite mer men gott om utrymme ..och det går bra att "mocka" undan innertält för att laga mat etc..bara en vane grej !

Bilagor

• DSC_0419.jpg
    DSC_0419.jpg
    49.6 KB · Visningar: 1,738

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips