Vålådalen slutet av december

STF har öppet stugorna i Vålådalen över nyår och jag är lite sugen på att åka dit. Det tänkta ressällskapet har troligen fått förhinder så jag blir kanske själv. Nu visar det sig att Åre kommun har dragit in morgonbussen till Vålådalen på vardagar. Återstår antingen nästan åtta timmars väntan i Undersåker eller taxi. Det senare är lite i dyraste laget om man är själv, så min fråga är ska någon till Vålådalen vid nyår som är intresserad att dela en taxi?
 
Hej på dig.

Kontakta Åre Fjällsätra hotell i Undersåker och förklara ditt behov.

Ägarna/personalen är bland de mest hjälpsamma och trevliga individer man kan tänka sig och de har kanske ett förslag på lösning eller så ordnar de samtransport till dig.

God tur!
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Ska själv dit sön 18e dec. Tåget anländer kl 21 till Undersåker...inga anslutningar då inte. Stf "tipsade" om Björn Olsons taxi på 0647-50555, som tar 700 spänn för mig med 4 barn. Borde va billigare med mindre bil. Men om du åker upp samma dag o tid så delar vi såklart. Då fåru en lång vistelse :).
Om nån annan ska upp samma dag o tid så hojta till vettja.
 
Ska själv dit sön 18e dec. Tåget anländer kl 21 till Undersåker...inga anslutningar då inte. Stf "tipsade" om Björn Olsons taxi på 0647-50555, som tar 700 spänn för mig med 4 barn. Borde va billigare med mindre bil. Men om du åker upp samma dag o tid så delar vi såklart. Då fåru en lång vistelse :).
Om nån annan ska upp samma dag o tid så hojta till vettja.

Det var samma pris jag fick på taxi. Den 18 är lite i tidigaste laget :)
 
Hej på dig.

Kontakta Åre Fjällsätra hotell i Undersåker och förklara ditt behov.

Ägarna/personalen är bland de mest hjälpsamma och trevliga individer man kan tänka sig och de har kanske ett förslag på lösning eller så ordnar de samtransport till dig.

God tur!

De var snabba på att svara, men tyvärr var det inget de sysslade med. :-(
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Åretaxi var ett annat förslag från vålådalen. Jag ringde o det skulle eventuellt kosta ca 900 kr, de kör med mätarn på - inge fast pris.
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.