Vålådalen - läget just nu ??

Bron...

Min misstanke är att det handlar om vem som skall betala och hur mycket, men fridens stillhet var total på platsen.
Det tog ett bra tag innan bron i Vålådalen (ca spårcentralen) byttes ut.

Brobygget över Handölan är ju tre gånger så långt och det gäller ju att inte hamna i samma situation igen.

Men, man kan ju tycka att det borde ha hänt "något" på dessa 10 månader.

En officiellt kommunicerad plan kanske vore en bra start ?

// Pzon ..

Blanktjärnarna

Fin tripp till Blanktjärnarna igår, dessvärre vissnade mobilen under trippen så jag kan inte bjussa på nån bild förräns jag gjort ordning bilderna från spegelreflexen.

Mycket folk vid sjöarna, jag kunde räkna 5 sällskap i närområdet.

Förmiddagens frusna stigar förvandlades till lervälling på sina håll och kanter under eftermiddagen. Något som ledde till att hunden fick ta ett bad i Vålan under bron...hellre blöt hund än lerig hund i bilen...

Idag är det gråväder och imorgon är det hemfärd

// Pzon ..

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
lördag, sista dagen...

Det blev ett tramp med några vänner ner till Ridvadet från Vallbo sidan under Lördagen. Vi hittade vindskyddet liggandes på taket men vi lyckades inte vända tillbax det.

Bifogar bild på Ottfjället

Hemresa under söndagen, igår...slut på friden :)

Ha're bra // Pzon ..

Bilagor

• IMG_20171028_124518.jpg
    IMG_20171028_124518.jpg
    51.9 KB · Visningar: 219

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips